Veel gebeurd - Reisverslag uit New Delhi, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Veel gebeurd - Reisverslag uit New Delhi, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Veel gebeurd

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2011 | India, New Delhi

Daar ben ik weer met een verslag, nu kan het nog, morgen 2 nachten kamperen.
Ik was gebleven bij Kalimpong,het laatste stadje met Tibetaanse sferen.
We hebben er een dienst mee hemaakt, wel ff wennen voor mij, je er mochten uitgebreid gefotografeerd worden. Japanners liepen zo door de ceremonie heen.
Het hotel was van een familie, geweldig, heel apart ingerichte huisjes vol met antiek.
Van oorsptong Tibetaans zijn ze.
Ze vertrouwen de mens 100%, er hingen prachtige handgemaakte doeken aan de muur met goud erin verweven.
Ook hier helaas geen zicht op de prachtige bergen die normaal te zien zijn vanuit een zitje in hun tuin.
En ineens is het tijd om met de trein naar Kolkata te gaan, om vervolgens rond 6 uur in de ochtend aan te komen, wat een rottijd, kamers zijn nog niet klaar en uitgerekend ik ben zo ziek geweest in de trein.
Gelukkig maar een kort virusje.
Want de volgende ochtend om 4 uur vetrek om de dagtrein naar Bhubaneshwar te halen. Ja spreek dat maar eens uit!!
In de trein werd een van de reizigers onwel, het oude stel uit mijn groep, zo vol energie, zo snel nog met alles en zo genietend van hun rum-cola iedere avond.
Om een heel lang verhaal kort te maken, ik vertrouwde het niet omdat Bert er niet goed uit zag, heb 9 uur met hem in ziekenhuis gezeten.Op weg naar het tweede ziekenhuis dachten zijn vriendin en ik dat we hem kwijt gingen raken.
Wij moeten verder als groep, zij zitten nu nog steeds in hetzelfde hotel, er komt een verpleegkundige invliegen vanuit Nederland, maar ja de ambassade in Nl doet altijd moeilijk met visum afgegeven.
Ik hoop dat ze snel terug kunnen.
As donderdag ben ik in dezelfde plaats als waar ik ze achterliet, het zou wel heel bizar zijn als wij weer verder kunnen en zij niet.

Maar ik geniet nu volop in Orissa, wat bijzonder zijn de vele stammen die we zien.
We trekken steeds verder het Adivasi-gebied in.
Vele vrouwen dragen grote kettingen, haarspelden, andere hebben weer 3 grote neusringen in. Er wordt in een aantal stammen flink gezopen van een van de vele locale drankjes die ze maken.
Gister waren op een markt, waar de mannen pijl en boog bij zich hebben, de pijl dopen ze in een giftig goedje.
Het is absoluut verboden foto's van hun te maken, maar ja, met die giftige pijlen heb je daar ook helamaal geen zin in.
De Bonda minderheid zoals ze heten betekend "naakte mensen" De vrouwen gaan slechts gekleed in een klein schaamlapje en zijn verder volledig behamgen met grote kettingen van kraaltjes, daarom heen zilveren en koperen kettingen.
Hun hoofden zijn kaalgeschoren.
We stoppen regelmatig in dorpjes die maar uit twee rijen huizen bestaan.
Soms schaam ik mij, wij stappen met onze fototoestellen in de hand zo hun prive gebied binnen.
Er is een stam die een beetje aggresief zijn tegen Westerlingen. As zondag gaan we hun dorp bezoeken, boven op een berg, lopen in de hitte, pf want heet is het hier.
Nou lieve allemaal, morgen gaan we kamperen voor 2 dagen. Geen stroom, geen internet, ik kijk er nu al naar uit om al jullie reacties te lezen.

Wivine, ik heb Marianne Wilbers in mijn groep, waar jij volgend jaar bij gaat exposeren.
Moeder Weterings, het gaat goed met Jolanda, we zien elkaar te weinig, zo geniet ze.
Pa en Maaike, alles gaat goed.
Sissie hou je taai, je bent sterker dan je denkt.
Annemiek en Jose, gefeliciteerd met julie dochter, ik heb een kadootje hier gekocht.
Nel, je mag helpen verhuizen hoor, graag zelfs.
Joshua, het gaat goed met de hondjes heb je de foto van Momo nog ontvangen?
Lieve Ria, ik ben zo trots op je, je gaat maar door in mijn nieuwe huis met schuren, verven enz. Echt super!!
Frank en Robin, jullie ook bedankt voot julie hulp!
Verder jullie allemaal, doe voorzichtig, ik hoor dat het mistig is en dat jullie al moeten krabben.
Krabben, ha ha over een paar dagen zit ik aan het strand en eet ik krabben, maar dat horen jullie weer via een ander reisverslag.

Groetjes en heel veel liefs, Coby.xxxxxx















  • 25 November 2011 - 11:51

    Coby Zelf:

    Sorry, beetje drukke lay-out, maar het is hier heel druk en echt alle mannen hebben een snor.
    We heben allemaal 2 handen gekregen van onze lieve heer of wat voor geloof je ook hebt, maar ik zeg sinds een paar dagen: "De Indiers hadden er 3 moeten krijgen, ze eten met hun rechterhand, maken hun lijf schoon met hun linkerhand en als ze een derde hadden zou die constant op hun claxon zitten". Pffff.
    Dat gaat dag en nacht door.
    xxxx

  • 25 November 2011 - 11:57

    Fam Van Der Tak:

    Coby wat een verhaal weer ik ben benieuwd wat je voor onze kleine indo gekocht heb maar dat komt goed. Nou geniet lekker van het warme weer want hier is het vandaag een saaie dag geen zon af en toe regen.

    groetjes

  • 25 November 2011 - 12:34

    Wivine Vervaeke:

    Hoi Coby,
    Vandaag (schaam schaam) voor het eerst je verslag gelezen. Vraag me niet hoe het komt , maar nu ga ik ze allemaal op volgorde lezen echt waar.
    Hoe dan ook vandaag heb jij dus een zinnetje voor mij: Marianne Wilbers in je groep.
    Ik pijnig mijn hersenen, ken een Marianne Leideritz en het is waar dat ik in het museum van Gennep ga exposeren. Ik heb alleen nog niet vernomen wanneer het zal plaatsvinden. Nu verneem ik nog eens wat!!!!volgend jaar.....zijn dat nu dezelfde Mariannen?
    Je kan dit raadsel nu wel uitpluizen neem ik aan.
    In ieder geval, jij hebt toch wel weer e.e.a. aan de hand daar in dat land.
    Ik ga nu genieten van je verslagen....Liefs, Wivine

  • 25 November 2011 - 13:17

    P&W:

    Lo Co,

    Wow wat een story's toch allemaal weer. Enerzijds een naar bericht en dan al die indrukken en ervaringen. Je weet het ook zo te schrijven ook, bedankt hoor.

    Geniet idd maar van de zon, krab en al het moois dat je ogen zien!

    Hier wordt het kouder, schrappen is alweer over. 'tWeekend weer compeitievoetbal, dinsdag was Ajax-OLM, mooi 0-0, Ajax is er in de CL bijna door.
    Het claxoneren gaat hier iets van €350,= kosten geloof ik. Gister zijn de nieuwe (absurde?) boetebedragen bekend gemaakt.

    Tot snel,

    wij

  • 25 November 2011 - 13:41

    Ria:

    Lieve Co.
    Wat een mooi verhaal weer,ben ook benieuwd naar jou foto,s.
    Geniet nog maar van de warmte daar.
    Ze zeggen dat we een strenge winter krijgen hier,hoe ze daar bij komen ,weet ik niet,we wachten maar af.Je huis,joepie wat een mooi huis.
    Alle muren zijn geschuurd,zowel boven als beneden.
    Vandaag alles stof vrij maken.
    en kan morgen de behangplaksel er tegen aan.
    Wat een stof Co,we zagen er niet uit,het leek wel een sprookje,zooo wit waren we,hihi,het zat zelf in mijn neus,hihi.
    Het is er niet koud,de kachel staat aan,vloer verwarming moet op 18 graden blijven staan,dat zei de opzichter,dus daar hou ik mij aan.
    Met Pa en Maaike gaat alles goed,Ik breng daar dagenlijks de krant,en loop af en toe naar binnen voor gezellig wat kletsen en een kopje thee.lieve mensen.
    Sissie komt af en toe bij ons eten,zoals gisteren,was weer gezellig.
    Met de hondjes ook alles goed,momo heeft het koud,dat moet nog wat worden,als het gaat vriezen,een kruikje,haha.
    Lieverd Ik hou van jou en ik mis jou,HTAIETXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 25 November 2011 - 14:31

    Marjanne:

    Hoi Zus, wat een verhalen heb je weer getikt(zere vingers zeker??)is even ontspanning om te lezen met dit chaotische leven wat ik nu leid. Wil je dinsdagmorgen voor me duimen(heb rechtzaak om 11.45) en gaat niet smsje sturen naar die kl.......... want dan heb ik er weer een probleem bij.
    Mis je wel want ik heb hulp nodig. Piet, Arie en trudy doen ook veel maar die werken ook allemaal he.Voor de rest hoor je het wel als je weer in Nl bent. Veel plezier verder.

    xxxjes je zusje Marjanne

  • 25 November 2011 - 16:28

    PA En MAAIKE:

    Hoi Coby, WEER EEN HEEL VERHAAL ZEG. JIJ DIE VAN ALLES BELEEFT EN WIJ DIE VERKOUDEN ZITTEN TE WEZEN. EN DE WINTER MOET NOG BEGINNEN. MAAR OKE DAN HEBBEN WE HET MAAR GEHAD. KUNNEN WE JE HELPEN MET JE SPULLEN VERHUIZEN. WE LOPEN ER STEEDS LANGS EN HET ZIET ER ZO GEZELLIG UIT. ZO'N LEUKE STRAAT. MAAR GENIET NU VOORAL EN MAAK MOOIE FOTO'S WANT IK WIL EEN MOOI PLAATJE GAAN SCHILDEREN. VERDER HIER ALLES Z'N GANGETJE ZO SAAI VERGELEKEN BIJ JOU.
    LIEVE GROETEN PA EN MAAIKEXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 25 November 2011 - 18:37

    Marlous:

    Hey Coby, wat een bijzondere en mooie verhalen om te lezen.
    In het seuterdorpje is alles rustig.
    Tot gauw,
    Marlous

  • 25 November 2011 - 18:47

    Jean Jacques:

    Hee Laoban, pfff wel weer een heftig verhaal; in meerdere opzichten...
    Hier alles ok. Een week lang in de mist gezeten, maar nu is er weer zicht. Freddy Mercury was gisteren al weer 20 jaar dood; de film Nova Zembla (3d) dreigt een grote hit te worden; ook gisteren in premiere; en bij Ajax is ruzie tussen het bestuur en Johan Cruijff... Dus over alle 3 die onderwerpen net maar even een boek gekocht: als je weer thuis bent, mag je ze lenen!
    De foto's zijn goed aangekomen, en Joshua's favoriet is nu "wallpaper" op zijn computer! Geniet daar nog even, en tot gauw!
    JJ, Joshua (zit op dit moment op zangles) en Glyn (slaapt op dit moment op de bank)

  • 26 November 2011 - 07:59

    Nel:

    ha coby
    het klinkt allemaal fantastisch, ik heb zelf ook mooie herinnneringen aan orissa, het lijkt meer afrika dan india.
    Ik ga een weekendje pieterpad lopen
    met lucy.
    Ik heb er veel zin in maar het steekt toch wel een beetje af tegen jouw avonturen. Wanneer kom je terug? En wanneer denk je hulp nodig te hebben, alhoewel als ria zo door gaat heb je niets meer te doen.Ik hoop dat je groep weer compleet en gezond is. Veel plezier nog en een dikke zoen. Nel

  • 26 November 2011 - 20:19

    Marjan:

    he meis, weer helemaal fit?? wel heerlijk om weer wat te lezen van je indrukwekkende reis. Lekker bruin snoetje zeker met deze temperaturen En dat met je witte blonde haren. Ben wel benieuwd hoe het met die oudere man en zijn vrouw is verlopen.
    Hier de drukte om sinterklaasje he, de schoentjes zijn al vele malen voor de kachel gezet. Maar door de dichte mist zag sint&piet, soms ons huisje niet...(prettig bijkomstigheid in dit geval) Ik ga van de week eens ff langs bij ria, had ik beloofd, en wieweet krijg ik nog jou huisje tezien.
    En verder werk blijf werk, het rooster januari lig klaar...lekker aan de bak jij!! hihi Hier alles zn gangetje en ik zit lekker warm bij mn houtkacheltje.
    Doe je voorzichtig co met je verdere reis en primitief kamperen. Maak er vele mooie foto's van...veel liefs en gedachten bij je..knuf van ons all.

  • 26 November 2011 - 20:49

    Regina:

    hai lieve coby
    fijn om weer wat van je to horen het is wel een indruk wekkende reis zo te lezen,en warm geniet van de warmte hier is het echt niet warm,het is gewoon stil in de wijk nou jij een hele maand weg bent gelukkig voor ons dat het nog een weekje duurt voor jij weer thuis kom .ik kijk er al naar uit kan ik gelijk een portje met je drinken in je nieuwe huisje.
    coby heel veel liefs regina

  • 27 November 2011 - 14:14

    Marion:

    Hoi Coby,
    Fijn te horen dat je geniet van de reis. Had ook niet anders verwacht. Vooral Orissa vond ik ook een heel bijzonder gebied. Ik hoop dat Bert snel opknapt. Het is niet leuk wanneer iemand van de groep in het ziekenhuis belandt.
    Gaan jullie na de 2-daagse kampeertocht naar Puri? Kan je lekker uitrusten aan het strand. Ik weet niet of het er nog is maar bij Peace hebben wij destijds heerlijk ontbeten en gelunchd. Een aanrader!
    Lieve groetjes ook aan Jolanda!
    Marion

  • 27 November 2011 - 14:25

    Mia:

    hallo Coby,
    Leuk om je avonturen weer te lezen!
    Wat betreft Bert, ik moest weer aan Tibet denken.....
    Dat het beter met hem mag gaan!
    De mist is over en momenteel schijnt het zonnentje weer. En weet je een bloem die normaal in mei bloeit, bloeit nu bijna weer. Hoezo van slag.
    Groeten aan Truus, Marinus en Jolanda en de rst van je groep. Nog heel veel plezier en gezond weerom.

    Mia en Dick

  • 27 November 2011 - 14:43

    Evelyn:

    He coby, je hebt weer het een en ander meegemaakt zo te lezen. Je zult het er wel druk mee hebben gehad. Maar hoop dat je desondanks toch ook kunt genieten op jou manier.
    Hier ook alles goed. vandaag geen mist, maar een harde wind en af en toe wat regen. Dus geniet nog maar ff van de warmte zolang het kan.
    Veel plezier nog en tot gauw.

    Liefs Evelyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 121171

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: