Wat een prachtig gebied: Sikkim - Reisverslag uit New Delhi, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Wat een prachtig gebied: Sikkim - Reisverslag uit New Delhi, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Wat een prachtig gebied: Sikkim

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

15 November 2011 | India, New Delhi

Joepie, weer een verslag maken, oh wat is het hier mooi!!
Sikkim.
Vanuit Darjeelimg zijn we de bergen ingegaan,mooie vergezichten,De Kanchenjunga bergeketen, theeplantages, vriendelijke mensen om uiteindelijk in Pelling aan te komen.
De bergentopen vol met sneeuw zo dichtbij, maar helaas, er kwam wat mist opzetten.
De volgende dag prachtige klooster Pemayangtse bezocht, de gebedsvlaggen wapperden er flink op los.
Door de mist konden we de vallei niet zien, maar het maakte ons bezoek daar boven op de berg wel mysterieus.
Vanuit Pelling (waar ik een heerlijke fles rum heb gekocht), zijn we via het Khecheopari-meer naar Yuksom gereden.
Het meer is een van de heilige meren van Sikkem, zowel voor boedhisten als Hindoes.
Prachtig, de gebedsvlaggen, maar ook een tika laten zeten op je voorhoofd.
Yuksom is een heel klein plaatsje in de bergen, we hadden er een prachtig hotel met Tibetaanse inrichting.
Over hele slechte wegen ging onze tocht weer verder.Om 6 uur op en om 18 uur aankomen, een lange dag met bezoek aan een 3 tal kloosters.In het oude Rumtek klooster waren de monniken aan het leren, de gebedsboeken voor zich, maar ook op het dak blazen op de gote toeters, een pracht gehoor en gezicht.
We rijden in het donker door naar Gangtok, waar het regent.
Ik moet nog het een en ander regelen en loop de smalle staarjes door, trap af en trap af.
Nog geen 5 weken geleden was hier een aardbeving, de gevolgen zijn nog te zien.
Ik heb trek rond 21 uur en eindig in een klein tentje waar 4 Indische live muziek spelen, zowel Westerse songs als locale.
Een heerlijke vegetarische curry en naanbrood erbij.
In de stromende regen zoek ik mijn hotel, stom ik heb geen hotelkaartje mee genomen.
De volgende dag hoor ik dat mijn groep meer dan 2 uur heeft gewacht in het restaurant van het hotel op eten.
We vetrekken in de stromende regen naar 2 prachtige kloosters, een tocht van twee en helf uur heen.
Onderweg zien we nog mer gevolgen van de aardbeving, stukken weg helemaal weggeslagen, wegwerkers zijn bezig.
Een aantal vindt het niet prettig rijden en ze hebben gelijk.
Ik besluit de excursie te annuleren, een klein steentje komt naar de beneden en het wordt een lawine en hup er kan zo een jeep meeglijden het ravijn in.
Dat is het niet waard.
We bezoeken wat kleine klosters en een Hinditempel in de stad zelf.
Vandaag stond er de excursie naar het ovale Tsomgo-meer, maar ook deze gaat niet door.
De weg is 5 weken geleden geheel weggeslagen en weer wil ik niet het risico lopen.
Een vrije dag dus, lekker shoppen in een autovrij, dus lees toetervrij gedellte van de stad.
De groep noemt het de Kalverstraat, veel winkels,restaurantjes enz.
Morgen gaan we Sikim alweer uit, op weg naar Kalimpong, de laatste Tibrtaanse plaats, waar we een dienst kunnen bij wonen in het klooster, maar daarover later meer.

En ja wat mijn huis betreft, joepie, ik heb het grote huis met 3 slaapkamers en de grote tuin gekregen.
Vandaag gaat Ria de sleutel halen en vanaf morgen gaat zij samen met Pascal aan de slag.
Wat een geluk heb ik daarmee.
Ik laat de muren spuiten, daar zijn Ria en Pascal wel even mee bezig..

Nou lieve allemaal, reageer weer, want ik geniet daar van.
Hoe is het in Nederland?
Al in de Sinterklaas stemming?
Ik eh al wat kadootjes hoor Ria,Robin,Frank en sissie.
Oh wat moeilijk voor Jeroen.

Groetjes en liefs Coby.xxxx




  • 15 November 2011 - 11:16

    Marjanne:

    Leuk om je verhaal weer te lezen en je heb groot gelijk dat je een excursie heb geannuleerd. Voor de rest is het met mij en ...... een zootje. maar dat hoor je wel in Nl.

    Gr je zusje Marjanne

  • 15 November 2011 - 11:42

    Matthijs:

    Hey Coby,

    Gefeliciteerd met je huis! Leuk om je verhalen te lezen. Geniet van je tijd in India, daarna kan je druk aan de klus en inrichten.

    Groeten,

    Matthijs

  • 15 November 2011 - 12:31

    May:

    Hoi Coby
    Ik ben nooit van het oosten, maar als ik je verhalen lees denk ik daar moet ik ook maar eens een keer naar toe.
    Gefeliciteerd met het huis. Het geluk lacht je toe. Zie je maar weer dat 50 worden helemaal niet erg is.
    Het enige spannends wat hier gebeurd is dat er een verkoudheidsvirus overtrekt. Nou daar mis je dus helemaal niks aan. Maar het weer is hier prachtig. Ik heb al mooie foto's gemaakt van de herfstkleuren. Sinterklaas heeft 't weer gered om in Nederland aan te meren. Hij heeft een flinke verjongingskuur ondergaan. Wie weet zal er dit jaar ook iets in mijn schoentje zitten.
    Groetjes uit Nijmegen van Truus en May

  • 15 November 2011 - 15:24

    Rowan Van Drunen:

    ha Co, leuk om al je reisverslagen te lezen! FDijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben! Doe de groeten aan Jo en ben benieuwd naar mijn souvenier hahaha

    Groetjes Rowan

  • 15 November 2011 - 16:44

    Piet:

    Ik denk dat wij hier allemaal wel erg zoet zijn, met al dat lekkers dat jij ons voorschotelt, Co. Wow wat een story's toch allemaal weer, erg uitnodigend;
    tijd voor een familie/vrienden tourtje volgend jaar?

    Rare Sint, liep de hele dag in Wilma city met z'n mijter achterste voren. Mijn schoen is tot nu toe leeg gebleven.

    Kom jij straks nu thuis in een nieuwe woning die al helemaal - door anderen - is omgetoverd tot Co Palace?
    Je boft dus dubbel meis!

    Kiep schrijven meis!

    W&P
    (hoewel W zelf ook nog wel zal kliederen hier)
    xXx

  • 15 November 2011 - 17:29

    Maaike En Pa:

    Hoi Coby,
    VANDAAG WEER IN JE HUIS WEZEN KIJKEN. HEEL MOOI HOOR. IK ZAL JE EVEN LEKKER MAKEN HIERMEE. DAT DOE JIJ OOK MET AL JE MOOIE VERHALEN. NU GENIET MAAR LEKKER VAN AL HET MOOIS DAT JE ZIET. DAN KAN JE ER STRAKS LEKKER TEGENAAN. VEEL LIEFS EN WE LEZEN WEL WEER.
    GROETEN EN KUSJES UIT EEN KOUD KIKKERLANDJE.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 15 November 2011 - 19:42

    Yvonne & Wim:

    Wat een mooi verhaal weer en heel fijn dat je je mooie huis hebt gekregen

  • 15 November 2011 - 20:02

    Liset:

    Hey,
    Weer veel meegemaakt zo te lezen!!!
    Ik hoop dat je een leuke groep hebt en nog veel moois zult zien.
    Kus uit een koud landje!

  • 15 November 2011 - 20:19

    Marlous:

    Hoi Coby,

    Wat een leuke verslagen. Met je broer gaat het behoorlijk. Hij wil wel wat sturen, maar blijkt dat zijn toetsenbord vastloopt of iets, begreep het niet helemaal ga ik van het weekend even nakijken. Hij gaat dan even een berichtje sturen (hihi je raadt al wat hij zal gaan schrijven:) Hij houdt het wel in de gaten zei hij.
    Nou tot gauw, waarschijnlijk gaan we deels langs elkaar heen door mijn eigen verhuizing maar daar mail ik nog wel even over.
    Tot gauw,
    Marlous

  • 16 November 2011 - 09:00

    Nel:

    ha co, may kan wel schrijven dat het weer hier prachtig is maar het is ontzettend koud ! Brrrr, de winter is begonnen. Gefeliciteerd met je huis en wat fijn dat je toch het huis met de grote tuin hebt gekregen, ik kijk al weer uit naar de bbq's die gaan komen. Ik hoor het wel als je nog hulp nodig hebt met verhuizen. Sikkem klinkt goed. ik wil er ook echt nog een keer naar toe. Hoe is je groep? Zitten er nog wat leuke mensen bij ? dikke zoen Nel

  • 16 November 2011 - 21:35

    Jean Jacques:

    Heeeeee Laoban, gefeliciteerd met je huis! En dank voor het uitgebreide verslag van Sikkim: heimwee!!!
    Geniet maar lekker, en houdt ons op de hoogte: het vriest hier 's avonds al goed, dus dan hebben we wat te lezen bij de open haard! (Als we die zouden hebben...)

  • 16 November 2011 - 22:26

    Ester:

    Gefeliciteerd met je nieuwe huis wordt weer schrappen in het adres bestand.
    Echt super dat je er nu maar langer mag wonen.Sinterklaas is weer gezellig hij kwam aan in dordt en ik was vrije dus wezen kijken met de kids van mijn broertje,gezellig dagje was mooie weer en hadden een perfect plekje.
    Je zou spotaan weer in die man gaan geloven.haha

  • 16 November 2011 - 22:37

    John En Antje:

    Lieve Coby, wat geweldig nieuws van je huis. Zo komt het toch geweldig op zijn pootjes terecht! Heb je wel verdiend.
    Wat spannend met die wegen die dan weggeslagen zijn en natuurlijk goed dat je geen risico neemt.
    Afgelopen vrijdag een prachtig mantra concert meegemaakt bij Yvonne thuis.
    De carnavals tent staat al weer in het dorp en Sinterklaas in binnen. We zijn er niet zo mee bezig. Misschien komt dat nog. zondag gaan we met JOhn zijn ouders naar mijn moeder. Daar vereheug ik me op. nou lieve Coby en Ria, tot schrijfs. En Ria succes met het huis bewoonbaar maken. liefs

  • 18 November 2011 - 16:49

    Fam V-d Tak:

    Hey coby,

    Ik dacht ik krijg helemaal geen reisverhalen van coby maar ik was me vergeten aan te melden voor de reisverslagen. Ik weet niet of je het van Ria gehoord heb maar we hebben er een dochter bij en ze heet Xiomara en haar doopnamen zijn bunti (zo heet jose zijn moeder) en Cornelia (van mijn moeder)4 november is ze geboren en volgens mij was dat ook de dag dat jij te horen heb gekregen dat je een mooi huis krijg.
    Nou meid geniet ervan en ik hoop dat als je terug ben snel kom kijken bij onze dochter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 121189

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: