De laatste loodjes - Reisverslag uit Puri, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Puri, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2011 | India, Puri

Hallo lieve allemaal,

Wat een heerlijke reacties van jullie.
Ik zit in Puri, het strand 10 meter bij mij vandaan.
De locals springen in de hoge golven, vrouwen in hun sari, de mannen in korte broek, maar de meeste in hun broek en t-shirt.
Allereerst over Bert en zijn vriendin, uiteindelijk hebben ze 8 dagen in het hotel gezeten, de Indiase ambassade in Den Haag deed er lang over om de verpleegkundige een visum te geven.
Ik heb contact gehad met de verpleegkundige en is gek om over mijzelf te zeggen, maar ik kreeg te horen dat ik zo goed en snel gehandeld heb en dat ik zijn leven heb gered.
Pfff daar moest ik wel even om huilen toen ik dit hoorde tijdens het kamperen,maar ik kon mijn verhaal kwijt aan de groep, zij wisten nl niet wat er precies voorgevallen was.
Als het goed is zijn ze gister aangekomen in Nl, ze werden met de ambulance opgehaald bij het hotel en veilig vervoerd.
Het kamperen was geweldig (ik had als enige een matje meegenomen uit Nederland, dat scheelde).
De grote baas was er ook met zijn vrouw, de eerste avond belanden we op een festival met traditionele dansen, omdat de grote baas Benjamin er ook was, zaten we eerste rij en werden we steeds genoemd tijdens de speeches.
Ik heb 2 keer een interview gegeven voor de locale tv,jaja!!
Een prachtige wandeling stond de tweede dag op het programma.
Daarna weer verder met de bussen, we zagen onderweg getatoeerde vrouwen, maar in het gezicht.
Het verhaal hierachter is dat de Engelsen, toen ze hier in India zaten uiteraard ook wel eens met een vrouw iets anders wilde dan en kopje thee drinken.
Dus maakten de vrouwen zichzelf lelijk door grote strepen in het gezicht te tatoeeren.
We stopten bij toeval op een markt en echt geloof het of niet, maar ze smeekten om een foto.
Ze hadden er de grootste lol in.
Wij boffen.
En na een zeer lange dag reizen ben ik in Puri, waar het 17de Internationaal Strand festival was, gister de laatste avond.
We zaten nu tweede rij, en uiteindelijk bleef ik met 2 groepsleden over.
Een afwisselend programma, maar de klapper was de winnaar van de Voice of India, zijn naam Rabi Sukala.
De 2 groepsleden durfden niet en dus heb ik op het grote podium met hem gestaan, hij zong een lied in het Engels en Hindi door elkaar.
We kregen samen het publiek aan het lachen en er zijn veel foto's en filmbeelden gemaakt.
Vanmorgen stond ik nog net niet in de krant haha.
Het grappige is dat bloemkool in het Hinda Kobi heet, en tja dat klinkt als mijn naam Coby.

Nou jullie zijn weer op de hoogte.
Reageer maar weer, ik blijf er van genieten.

Ria ,hou van jou, wat werk je hard, vandaag een rustdag in de sauna.
Nel, er blijft nog genoeg werk over hoor, hihi.
Wivine, het is dezelfde Marianne en ze vindt het verschrikkelijk dat je nog niets vernomen hebt.
Rowan en Evelyn, veel plezier in de sauna.
Sissie, je sms ontvangen, wat een ..... blijf rustig.
En nog vele anderen, de verhalen horen jullie ook nog live en ik heb veel te veel prachtige foto's, in mijn hoofd en met mijn toestel.
Wat een geweldig volk, voel mij zo veilig en prettig hier.

Liefs allemaal.
Coby.xxxx




  • 30 November 2011 - 08:04

    Gerda Van De Bor:

    Ja, ik ben de eerste! Geintje! Wat een avonturen weer, heerlijk om te lezen. Jij hebt ook wel vaak het geluk ook wel aan je kont hangen tijdens je reizen! Het is je gegunt, geniet er van en zo te lezen gaat dat straks thuis ook door! Hier alles goed, nog bedankt voor je kaartje! De kinderen willen wel eens weten wie die mysterieuze Coby is, die altijd trouw kaartjes stuurt. Dus kom maar op met die Dia avond! Lieve groetjes Gerda. (ps Marjan, zus, vet aan de verkering, leuke vent, zit goed denk ik! Ingrid idem, eindelijk!)

  • 30 November 2011 - 08:19

    John En Antje:

    Lieve entertainer, wat een prachtige belevenissen. Echt wat voor jou om zo op dat podium te staan. En inderdaad je hebt dus scherp en alert gehandeld.
    Gelukkig dat het zo is gegaan.
    Nou nog een aantal dagen en dan volop in het Gorkumse levenmet verhuizen e.d.
    Hier gaat alles door, veel zon, spannende tijden in het welzijnswerk, John bouwt maar door.
    Nou liefs en tot w.s. in 2012

  • 30 November 2011 - 09:03

    Marjanne:

    Hoi Zus

    Je hebt weer aardig wat beleefd zo te lezen. Leuk en fijn voor je. Ria is druk in je huis bezig. Ik zal proberen rustig te blijven maar het word steeds moeilijker. Ik hoop dat je me kan helpen in NL.

    Gr en xxxjes je zusje Marjanne

  • 30 November 2011 - 09:04

    Matthijs:

    Hoi Coby,

    Geniet nog even! Je hebt weer leuke verhalen geschreven, ik ben benieuwd naar de foto's.

    Groeten,

    Matthijs

  • 30 November 2011 - 09:30

    Eva:

    hey bloemkooltje,
    wat een verhaal zeg. Tja, incredible India he, ik ben er niet voor niets aan verslaafd haha.

    Net terug uit Ethiopie- waar ze wel allemaal geld vragen voor foto's. Moest ik erg hard aan wennen moet ik zeggen. Geef mij maar de Indiase dames die met veel plezier voor niets poseren.
    ben benieuwd naar je foto's ! en verhalen ....

    liefs, eva

  • 30 November 2011 - 10:30

    Angela:

    Hey Coby!

    Je kaartje hebben we gister op 't werk ontvangen hoor. Leuk!
    Geniet nog even daar. Ik zie je over een tijdje wel weer!

    Groetjes, Angela

  • 30 November 2011 - 14:34

    Pa En Maaike:

    Hoi Coby,
    Net je verslag weer gelezen. Wat zal je weer een hoop te vertellen hebben. Zoveel mooie en leuke dingen die je meemaakt. Nu we verheugen je al op je thuiskomst. Want het is hier maar stil zonder jouw.
    En RIA werkt zich uit de naad voor jou. En ik maar zeggen kalm aan Ria anders weet Coby niet wat ze moet doen. Maar ik denk dat je wel wat kan gaan inpakken, want wij hebben ook nog wat dozen over maar zeker niet genoeg. Fijn dat je zo goed bent opgetreden voor die twee mensen. Ja het is en blijft een verantwoordelijke Job. Maar die is jouw wel toevertrouwd. Veel liefs en pas goed op jezelf en de rest van het gezelschap dan is SINTERKLAAS super trots op jou EN WIJ OOK. Veel liefsXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 30 November 2011 - 16:47

    Piet:

    Bloemkool @lol, lachen om dat soort dingen in vreemde talen te ontdekken.

    Goed gereageerd dus Co, weer goed bezig op reis en fijn dat je er mocht zijn en handelen mocht, zie je wel dat je een moordnicht bent! Als neef mag ik dat wel zeggen toch?

    Van het 16e beach festival zag ik al wel wat op youtube, het 17e was nog niet te vinden voor mij, lijkt me leuk je daar ook tegen te gaan komen? haha.
    Nou meis, nog een bijna week, dan kun je in NL alles en iedereen weer omarmen.

    Sterkte nog ff, tot snel en dat zal wss eerder zijn dan ik denk?
    (met boor en pluggen?)

    l8rrrr
    xXx

  • 30 November 2011 - 17:52

    May En Truus:

    ha Coby,
    Je schrijft altijd erg gezellig. Jij dacht als Nel en May in Ne3d. op tv komen dan ik in India. Gefeliciteerd hoor. Word je ook op straat herkend.
    Maar als je nu toch met tv mensen in aanraking bent gekomen, ken je niet iemand die iets te maken heeft met Bollywood. Jannus (zoon van Truus) wil in jan/febr stage lopen bij Bollywood in India. Hij heeft diverse bedrijven aangeschreven, maar hoort niks terug. Ik hoop dat 't 'm lukt zou goed voor 'm zijn.
    Dus ga de laatste dagen maar eens achter de directeur van Bollywood aan (ha,ha) Wanneer ben je weer in 't land?
    Groetjes May

  • 30 November 2011 - 18:17

    Frans:

    Ha Coby,

    wat leuk weer om je belevenissen te lezen en wat moet het daar mooi zijn! ik ben benieuwd naar je foto's.

    Doeidoei, Frans

  • 30 November 2011 - 18:38

    Wilma:

    Wat een heerlijke verhalen toch over bloemkolen, bergen, witte stranden hoge golven en heel veel aardige mensen. Ik zie jou al helemaal voor me dansend en zingend op het podium met een stralende lach en die opvallende blonde kop met haar. Vind je t gek dat daar een cameraploeg op af wordt gestuurd ? Als Piet komt klussen, wil ik best meekomen hoor, misschien valt er nog iets schoon te maken een badkamer of zo....... ha ha
    X

  • 30 November 2011 - 19:56

    Truus:

    Hoi Coby,
    Wat een leuke verhalen over India. En dat je meteen een beroemdheid bent geworden, geweldig!
    Jannus wil ook naar India en als het lukt, India voor het eerst meemaken. Als kind is hij niet veel verder gekomen dan Nederland tijdens onze fietsvakanties.

    Goede terugreis

  • 30 November 2011 - 20:59

    Marjan:

    ohohoho cocococo wat een prachtig vet nieuw groot huis met tuin en motorschuur heb jij gekregen... jaaajaaa ben ff met de boys gezellig langs geweest. Frank haalde ons op bij de mvrbergstraat nummer 30, die ik ook al bijna niet meer herkende. Die ziet er goed uit he...maar ik had blijkbaar de primeur ik heb iets gezien wat jij nog niet gezien hebt hahahahah en het is........????? En wat een kanjer van een vriendin heb jij toch, daar moet je heeeeel zuinig op zijn Co, wat kan zij hard werken,tis een echt "kluswijfie"hoor. (sor riaatje maar je kan twel hebben wie het zegt) Nou co jij kan zondag thuiskomen hoor....En bij deze heeft mijn jongste telg al netjes je boven-w.c ingewijd, al was het zonder wc-papier, hij kwam "netjes" naar beneden om het daar weer netjes aftewerken. Afijn ik vond het een grote eer om alvast je huisje te hebben zien terwijl jij in het verre warme oord zit en geweldig geniet van al je belevenissen, toppie om te lezen.En bewonderingswaardig hoe je hebt ingezien en gehandeld voor je reisgenoot, zijn leven gered co, trots zijn op jezelf. He co het gaat je goed en de ssst hartjes gaan hier nu wel wat sneller kloppen, zeker daar in gorinchem hoor...nog heel veel plezier tijdens de laatste reisdagen hoor, veel liefs van ons.

  • 30 November 2011 - 21:26

    Ellen:

    Hoi Coby,ik ben een collega van Ester.We hebben elkaar ooit eens ontmoet in de bieb toen je fotopresentatie over China hield.Ester stuurt elke keer je verhaaltjes door omdat ze weet dat ik daar van geniet als India gek.Ben er begin dit jaar nog geweest en hoop ooit nog eens waarcjij nu bent voor een paar weken terecht te komen,maar eerst in Januari naar Nicaragua waar ik ook erg naar uitkijk.Heb nog een goede tijd daar en ik geniet nog even van je verhaaltje en probeer de vakantiekriebels nog even onder controle te houden.Veel plezier en gr. Ellen

  • 02 December 2011 - 12:31

    Evelyn:

    Heey Coby, wat heb je weer mee gemaakt. En super hoe het het allemaal hebt opgelost!
    Ben ondertussen wel ook zeer benieuwd naar je huisje geworden. want Ria is er niet vandaan te krijgen!Woensdag helaas zonder Ria naar de sauna geweest, had het te druk met je huisje haha! Maar tis voor herhaling vatbaar dus moeten we maar een keer iets met zijn vieren afspreken, zodra je weer helemaal gesetteld bent. Geniet nog van de laatste paar dagen, drink er vanavond maar 1 op Jolanda's verjaardag en tot gauw.

    Liefs Evelyn

  • 02 December 2011 - 13:47

    Jeanine:

    Ha die Coby,

    Ik hoorde op het werk, dat je weer door Azië aan het reizen bent. Super tof! Je andere verhalen moet ik nog lezen, maar ik ben blij dat je het daar zo goed naar je zin hebt. Leuk, dat je daar ook naar festivals bent geweest! Lijkt me apart om mee te maken. Als je terug bent, wil ik alle verhalen horen + de foto's zien haha. Fijne tijd nog and most important: enjoy! Tot snel! :)

  • 02 December 2011 - 16:51

    Karen:

    Hey Coby,

    Wow, dat lijkt me weer een reis om te onthouden. Je hebt duidelijk weer heel wat meegemaakt en gezien. Moet echt prachtig zijn die tempels, die verschillende volkeren, ...
    Heerlijk dat je dat grote huis hebt, nu moet ik wel echt eens die kant uit komen.
    Hier in Belgie is het slechte weer ingezet, maar we mogen niet klagen, het was een prachtige nazomer. En ja hoor, we hebben terug een regering, 536 dagen na de verkiezingen.
    Veel groeten, K.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Puri

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 121176

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: