Eindelijk verbinding in Myanmar - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Eindelijk verbinding in Myanmar - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Eindelijk verbinding in Myanmar

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2010 | Myanmar, Mandalay

Het is gelukt, na dagen van geen verbinding, lukt het mij nu in Mandalay, na bijna 40 minuten naar een groen streepje te hebben gekeken.

Wat een nieuws; Johan overleden en Jan-Peter.
Sonja vrij(zo noemen we Aung Si in de groep)

Heb je mijn berichtje nog gehoord op het antw app Ria?
Ik was ook in gedachten bij jou, je zus en de rest van de familie!!
HTADMET

Pa en Maaike, de groetjes terug van Mia, ook zij heeft de 3 dagen gelopen.

Vandaag na een 10 uur durende bustocht aangekomen. De afgelopen dagen waren geweldig!!

De 2 daagse tocht, 2 keer 17 km gelopen (lees geklommen), inderdaad tv kijken in de grote ruimte van het klooster met de bevolking.
Wij wilden nieuws zien van Aung Si, de monnik de Engelse voetbalcompetitie. Hihi.
Allebei ons zin. Wat een vent zeg, met dikke muts op, kijkt hij voetbal, ik was aan het dollen met hem, mocht dichtbij hem zitten, hij kreeg ondertussen een voet/been massage. Mia en ik later ook.
In de rust van de voetbalwedstrijd vroeg hij of ik niet wilde gaan slapen, hij had pijn in zijn kaken van het lachen en kon zich niet concentreren op de wedstrijd.
De vooruitgang gaat snel!!

De dagen bij het Inle meer waren uiteraard fantastisch, met 4 of 5 in een lange boot, riant zittend in een stoel, door de paaldorpjes op water,de toeristische sigaren makerij,zilversmid,zijde weverij ed.
Iedereen genoot.
De dag erna zo'n 2 uur varen naar het Zuid-Westen van het 22km lange meer om het vervallen kloostercomplex U Thein te zien,eeuwen oud.
Heb weer prachtige foto's gemaakt.

Mijn vriend Aung (de marionetspeler)en zijn vrouw genaamd Gouden Ei waren dolblij mij te zien,eerst dachten ze dat ik 6 jaar geleden in de Tsunami zat, maar gelukkig was Marinka hier 3 jaar geleden in haar rolstoel en zo wist Aung en Gouden Ei dat ik er nog ben.
Veel bijgekletst, met whisky-cola en heerlijk eten.
Ze hebben het niet breed, maar daar kom ik later op terug als ik weer in Nl ben.

De groep is geweldig, veel humor, we lachen wat af en ze genieten van hun vakantie.
Langzaam aan gaan we niet meer samen eten, het proces van 2 weken samen zijn vormt groepjes, maar in de bus en excursies loopt het gesmeerd.

Zelf ben ik erg onder de indruk dat er nog Birmezen zijn die mij herkennen na 6 jaar (mijn groep zegt het wel te snappen!!)
Vaak krijg ik gratis eten en een drankje.
Op een of andere reden hou ik vocht vast; het resultaat; erg dik opgezette voeten en enkels, maar ja zei ik tegen de groep, altijd nog beter dan een dikke kop.
Ik kan veel tegen ze zeggen, dat is heel prettig.
Vandaag zag ik er heel charmant uit zei de groep, mijn wandelschoenen aan met sokken,daarboven een longi (rok van hier)een hempje en een veel te grote blouse die ik van Aung en Gouden Ei kreeg.

Bijna dagelijks staan we om 6 uur op, lange dagen,veel bekijken (soms een te druk Aap schema vindt ik) en steeds 36 graden1
Morgen gaan we oude koningssteden bekijken en slapen we 1 nacht niet in deze grote stad.
Zondagavond check ik deze site, dus mail gezellig, jullie bericheten zijn leuk.
En wie wil er in de papierbak kijken of je nog een krant hebt mat nieuws over de vrijlating van Aung.
Ik heb een Birmeese krant,stond ze ergens op pagina 8, maar wel met foto.

Heel belangrijk is dat de bevolking blij is en er over praat!!

Liefs Coby. XxXx



  • 19 November 2010 - 14:29

    Coby Zelf:

    Ik heb meer dan anderhalf uur over bovenstaand bericht gedaan.
    Wat een luxe hebben wij toch in Nl, typen en hup versturen.
    Nu ga ik in de enorme drukte (het is 21 uur en het verkeer raast maar door) naar mijn hotel lopen, neem lekker een rum-cola.
    Morgen om 5.00 uur gaat de moskee "zingen" en die staat vlakbij mijn hotelkamerraam.

    Kus Coby.XxXx

  • 19 November 2010 - 15:15

    Nan:

    Lieve COBY, heel veel plezier in BIrma, Lees met veel belangsteling je berichtjes.
    Hebben een mooie reis naar Indonesie gemaakt, veel gezien, gezellige groep en alles prima verlopen!!
    Geniet van alles en we zien welkaar weer op de vakantiebeurs. Lieve groeten van Nan

  • 19 November 2010 - 15:19

    John En Antje:

    lieve Coby, het zal je goed doen al die herkenning en dat plezier met de groep.
    Met ons is het goed, soms even een soort crisis, maar dat vertel ik je als je weer terug bent.
    Het zal dan fijn zijn om bij te praten.
    Nog veel plezier en tot mails.

  • 19 November 2010 - 16:22

    Irma V D Burgt:

    Coby wil je de groeten aan Mia doen gaat het goed met Mia,zeg even dat Dick zondag avond hier een bakkie komt doen.

    Groetjes uit een nat Gorinchem

  • 19 November 2010 - 16:41

    Wivine Vervaeke:

    Hoi Coby,
    De artikelen over "haar" had ik uit de krant geknipt. Nu moet ik ze weer uit de bak diepen denkend och wie heeft er hiervoor interesse? Ik zal kijken. Er stond dat ze zonder voorwaarden vrij is tot grote vreugde van haar aanhang. Die hopen dat ze hen zal kunnen verlossen van de junta. Maar die hebben haar vrijgelaten om hun imago in het buitenland op te krikken. Zij is de heldin van Obama. Amnestie International rept over nog 2200 politieke gevangenen: wat gaat er met hen gebeuren? en is zij echt vrij om te doen en laten wat ze zelf wilt?
    Haar engagement is niet weg. Ze is al weer aan het werk in haar kantoor en wil vooral weten van haar achterban hoe het er nu voor staat, wat ze willen en nodig hebben.
    Gisterenavond afl. 4 van wildcard Myanmar dus ik heb 1 en 2 gemist. Maar de CD's zijn te koop want het is Ramsey Nasr die daar op stap is met studenten geneeskunde uit Antwerpen. Heel interessant. Ze waren nu in Kyongku dat is in de delta in het zuiden. Ze verlenen daar medische hulp aan de bevolking na de cycloon. Er was een nieuw ziekenhuis gebouw maar geen artsen. Dat gebouw was de bijdrage van een monnik "Cittagoe" zo verstond ik het. Een heel bekende monnik. Zegt het je wat Coby?
    Tot de volgende keer, Wivine

  • 19 November 2010 - 17:36

    Pa En Maaike:

    Hou Coby, fijn om weer iets te horen, en je vermaak je prima. Wij zijn heeeeel nieuwschierig naar je foto's. Piet is inmiddeld ook verhuist dus wij krijgen ook weer wat rust. Wel zijn wij verkouden natuurlijk in dit kikkerlandje maar dat hoort er zo bij. Wij krijgen lekker de krant van Ria dus dat zit ook wel goed. Nu tot horens en wij hopen dat alles ook verder goed verloopt.
    groeten pa en maaikeXXXXXXXXXXXXX

  • 19 November 2010 - 18:06

    E&E:

    Hoi Co, ja die foto's daar zijn wij ook benieuwd na. Ga je weer een keer een "dia" avond organiseren in 2011?

    E&E

  • 19 November 2010 - 19:26

    Piet:

    Wow, maar goed dat jij af en toe geen verbinding hebt, als buitenstaander staat er gewoon teveel om te snappen :P
    Nee hoor meis, leuk fijn en interessant om jouw lotgevallen zo mee te krijgen.

    vaya con Dios

    W&P

  • 20 November 2010 - 08:31

    Nel:

    lieve coby
    je reis klinkt weer fantastisch en ook ik ben reuze benieuwd naar je foto's.
    Het ziet er naar uit dat ik half december de sleutels krijg en dan de laatste zaterdag van jan. ga verhuizen dan heb jij je verhuizing achter de rug en kan je dus lekker meehelpen :)

  • 20 November 2010 - 08:31

    Nel:

    lieve coby
    je reis klinkt weer fantastisch en ook ik ben reuze benieuwd naar je foto's.
    Het ziet er naar uit dat ik half december de sleutels krijg en dan de laatste zaterdag van jan. ga verhuizen dan heb jij je verhuizing achter de rug en kan je dus lekker meehelpen :)

  • 20 November 2010 - 08:31

    Nel:

    lieve coby
    je reis klinkt weer fantastisch en ook ik ben reuze benieuwd naar je foto's.
    Het ziet er naar uit dat ik half december de sleutels krijg en dan de laatste zaterdag van jan. ga verhuizen dan heb jij je verhuizing achter de rug en kan je dus lekker meehelpen :)

  • 20 November 2010 - 08:34

    Nel:

    zoals je ziet coby, gaat hier ook niet alles vlekkeloos met de computer want vreemd genoeg wordt mijn berichtje ineens 3x verzonden. XXX nel

  • 20 November 2010 - 15:12

    Regina:

    hai coby
    ja wat doe je eigenlijk daar in zo'n
    vreemd land,overal te wereld is verbinding mee te krijgen behalve
    waar jij zit!!ha ha hier gaat alles zijn gangetje het weer is niet zo als bij jou we mogen blij zijn als het 10gr
    is en droog,ben net terug van de magrietflair met nog 2duizend andere
    vrouwen wat een drukte zeg heb wel
    een hele leuke dag gehad met astrid
    en lekker met de bus gegaan ja ik ga
    ook een dagje ouder worden en ga het na zo'n dag wel merken,jij maak ook genoeg mee daar in birma.leuk voor je dat de mensen je nog herkennen na een lange tijd en hoe praat je daar heb je de taal onder de knie in dat verre japan[ha ha] ik sta ervan te kijken als ze engels praten,
    heb geen nieuws over aung ik volg het niet is ook zo ver weg en ik ga er
    toch nooit heen op vakantie!!!!!!
    ps niet te veel drinken daar je weet nooit
    wat er kan gebeuren met je rum cola.
    dikke kus en veel liefs regina


  • 20 November 2010 - 16:57

    Jolanda:

    Heel leuk om het verslag te lezen, een
    land waar ook ik beslist een keer naar toe wil/ga.
    Onze reis was ook erg mooi maar dat
    hoor je nog wel.
    Veel plezier nog en ik lees met veel
    belangstelling je berichtjes.
    Lieve groetjes

  • 20 November 2010 - 17:28

    Matthijs:

    Hey Coby,
    Leuk weer een verhaal te lezen van je. Ja we zijn verwend met de techniek in Nederland.
    Geen mogelijkheid om het apenschema om te toveren in een coby-schema zodat het iets relaxter is?

    Nog veel plezier!

    Groeten,

    Matthijs

  • 20 November 2010 - 20:21

    Dick:

    Leuk te horen dat jullie het naar je zin hebben. Ik had al begrepen dat ik me geen zorgen hoef te maken als ik dagen niets van jullie hoor. Groetjes aan Mia.

  • 21 November 2010 - 10:08

    Rowan Van Drunen:

    Ha Co,

    Klinkt goed allemaal! Als ik het lees verlang ik ook weer terug naar Birma, dus je weet het alvast je moet over een paar jaar nog een keer. Ik ga morgen lekker met Ria naar de sauna.

    Geniet ervan dikke kus Rowan

  • 21 November 2010 - 10:10

    Joshua:

    Hoi tante Coby, hier Joshua (en papa). Leuk verslag, ik zou ook wel met die monnik naar voetballen willen kijken. Speelt hij zelf ook? Zeg dan maar, dat ik binnenkort ook wel eens langs kom! Gisteren stond er bij ons in de krant, dat er in Japan een chiuwahwa was getraind tot reddingshond. En weet je hoe hij heet? MOMO!!!!
    Nou, ik ga zo naar oma, dus veel plezier op reis, en tot gauw!
    Kus, Joshua

  • 21 November 2010 - 18:56

    May:

    Heej Coby
    Jullie hebben 't druk zo te lezen. Nou ik heb mijn survivalweekend overleeft. Ben 3 dagen in de Ardennen geweest. Veel gelopen met 11 kg (rugzak) op de rug. En dan niet de gewone paadjes, maar dwars door het bos, door beken enz. Heel zwaar maar met een goed gevoel mag ik vanavond weer naast Truus liggen. Morgen lekker de sauna in. Hier is het prachtig herfstweer, zonnetje en lekker koud.
    Zaterdag as gaan Nel, Wilmy, Mathilde en ik naar UB40 hier in Nijmegen. Ben benieuwd, heb er wel zin in.
    Geniet lekker daarachter en groetjes uit Nimwege van May (ook van Truus)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Mandalay

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 121173

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: