Wat een leuke reacties!! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Wat een leuke reacties!! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Wat een leuke reacties!!

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

21 November 2010 | Myanmar, Mandalay

Hallo lieve allemaal,
Ik ben weer in de bewoonde wereld.

Maar eerst, wat een heerlijke reacties.
Fijn dat de Indonesia reis ook leuk was, wil graag alle verhalen horen.
Joshua, wat leuk van de hond in Japan. De naam Momo is hier een meisjesnaam. Ook grappig.
Rowan en Ria, hoe was de sauna? Te leuk en druk om mij een berichtje te sturen hihi.
Geniet er maar van,lieverd, je hebt een zware tijd achter de rug. Love. HTADMET.
Ja ik maak mooie foto's maar geen dia's meer Eb.
Nel, fijn dat ik weet dat ik je nog mee kan helpen verhuizen!!
Ik doe Mia de groetjes, ze vermaakt zich prima.
De anderen ook bedankt voor jullie reacties.

Ik ben helemaal vergeten te vertellen dat het Inle meer juist heel beroemd is omdat daar de voetvissers zijn.
Alle mannen dragen een rok, longi, maar bij het Inlemeer juist een wijde broek omdat ze met 1 been op hun bootje staan en met de andere de roeispaan bewegen.
Zeer indrukwekkend om te zien!!

Gister naar Monywa gereden, we hadden leuke bungalows met een veranda. We hadden nog net genoeg tijd om de grootste liggende en staande boeddha van Myanmar te zien.Het was al bijna donker.
Ik ben als enige de 225 trappen opgerend, wat foto's en weer terug.
We kwamen terecht in HET festival van nu, het volle maanfeest!!
Draaimolens,tenten waar van alles te koop is,eettenten, veel lawaai, veel muziek.
Ff meegedaan, de bevolking genoot, kinderen,volwassenen,monniken enz.
Vandaag hadden veel locals kleine oogjes van het feesten.

Vandaag stonden zeer bijzondere grotten op het programma, maar het programma is zo druk, 2 gingen er maar. Ook ik ben niet gegaan, jammer van de vele mooie fresco's maar die zijn er over een paar jaar ook nog.
Bijna iedereen wilde eens niet om 6 of 7 uur van de wekker wakker worden.
Morgen gaan we op pad naar Mingun en daarna 4 a 5 bezienswaardigheden hier in Mandalay bezoeken.
Ook weer een drukke/volle dag.

Ik loop veel in een hempje, komen we bij een boeddhistische gelegenheid doe ik een blousje aan.
Waar ik ook van geniet is het Chinees praten, die zijn er veel hier.

Geen zorgen, we vermaken ons.
Om de hoek van het hotel is een ijstent, waar je echt heeeel veel smaken ijs kunt eten, ook sorbets en er niet ziek van wordt.

Reageer maar weer, lieve allemaal.

Groetjes en kus Coby. XX


  • 21 November 2010 - 15:21

    Fam V/d Tak:

    Coby zoals ik je verhalen lees geniet je weer lekker van je reis. Kan me voorstellen dat de mensen ook een keer uit willen slapen. En wat een conditie om ff 225 treden op de rennen. Foto's maak en dan weer snel terug.
    Ik ben er nog niet uit wat het betekent wat je steeds tegen Ria zeg kan je niet nog een hint geven.
    Ik krijg ontzettend trek in een lekkere sorbet als ik dat zo lees

  • 21 November 2010 - 15:41

    Nel:

    lieve coby
    Leuk om je reactie te lezen over alle plaatsen waar ik mij natuurlijk ook al helemaal in verdiept had. Ik kan niet wachten op je foto's. Ik ben inmiddels begonnen met de zolder op te ruimen en heb ontzettend leuke stoelen gekocht via marktplaats. Eigenlijk een beetje te vroeg maar ik kon mij niet inhouden. XXX nel

  • 21 November 2010 - 15:46

    Pa En Maaike:

    Hoi Coby, je geniet nog steeds lees ik. Heel veel plezier en kijken naar al dat moois. Wij genieten wel van je verhalen, en straks van de foto's. Ik lees ook over ijs eten. Nu je brengt ons op een idee. Ik ga ook een ijsje halen wel uit de diepvries en niet zoveel smaken maar het is ijs. en terwijl we dit gaan opeten gaan we gezellig over jou zitten kletsen. Veel liefs en de groetjes XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 21 November 2010 - 16:25

    Evelyn:

    Hai Coby. Leuk om te lezen dat je weer volop geniet.Blijf dat ook vooral doen, want zodra je weer terug bent, zoals bij mij, kun je gelijk weer aan de slag. We hebben een mooie reis gemaakt door Indonesie. Af en toe wat spannend met alle natuurrampen, maar bijzonder mooi.
    Veel plezier nog daar in Birma.

    Groetjes Evelyn

  • 21 November 2010 - 17:10

    Gerda Van De Bor:

    Ha die Coby, leuk om je te volgen maar ik kan lang niet alles volgen en begrijpen door de persoonlijke reacties. Ik krijg altijd wel de "reiskriebels" als ik je reisverslag lees. Lijkt me ook weer heerlijk voor je om dit te doen. Jij maakt altijd weer wat mee....
    Fijn om te lezen dat je enorm geniet ondanks het vroege opstaan. Ik hoop na je reis je weer eens te spreken of te ontmoeten, misschien samen met Marjan en Ingrid. Veel plezier en schrijf vooral lekker door..
    Lieve groet van Gerda.

  • 21 November 2010 - 20:05

    Liset:

    Lieve Coby,
    Wat maak je weer veel leuke dingen mee!!!
    Heerlijk voor je!
    Fijn om te lezen dat je zo lekker je "ding" doet.
    Geniet nog veel!
    Kus


  • 22 November 2010 - 14:48

    Coby Zelf:

    Vandaag alles goed gegaan, morgen schrijf ik een verhaal.
    Ria wil je ajb wat laten horen.
    Het is 6 dagen geleden dat ik wat van je hoorde. Liefs Coby.
    HTADMET

  • 22 November 2010 - 21:41

    Lieverd:

    He Lieve G.O.E M.
    Ben jou echt niet vergeten hoor,integendeel,ik mis jou Co.
    De begrafenis afgelopen donderdag was mooi,wat je dan mooi kan noemen.
    Veel mensen,een teken dat Hij geliefd was.Het werk waar Johan werkte,was stilgelegd,ze waren er allemaal. Na de begrafenis,ben ik nog meegegaan naar joke,we waren rond 20.00uur thuis. Sharona heeft voor de hondjes gezorgd,en goed. De sleutel is terrecht Co,echt fijn.
    Vandaag met Rowan naar de sauna geweest in Goirle,ooh co wat lekker,was ik echt aan toe.
    Heerlijk die warmte,nu het hier zo koud is.Heerlijk gegeten,lekker bijgepraat samen.Een knusse sauna.
    Morgen,(dinsdag) krijg ik de sleutel,ben benieuwd of dat alles klaar is. Afgelopen vrijdag stond de keuken er nog niet,en ze zijn de ontluchting vergeten.
    Andre van poort 6 was niet tevreden. Moet er om 15.00 zijn,bij thea.
    Wat doen we met skype Co?wil je dat nog gaan doen,of chatten,kan dat misschien?,laat maar weten lieverd.
    Heb je berichtje op de voicemail gehoord,lief hoor,en je kaarten krijg ik wekelijks,post van jou,op donderdag,hihi.
    Ik lees je reisverslagen ook hoor,ook op de pc.dus ik blijf op de hoogte,van al je mooie belevenissen. Heel veel liefs van mij Co.
    Hou van je,mis je. HTADMETxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Mandalay

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 121173

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: