Wat een prachtig land met lieve mensen! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Wat een prachtig land met lieve mensen! - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Wat een prachtig land met lieve mensen!

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

23 November 2010 | Myanmar, Mandalay

Daar ben ik weer, ja we genieten , allemaal, wat een prachtig land met super vriendelijke bevolking.
Geen ruzie op straat,beleefd in het verkeer,altijd maar zwaaien en Hello of Mingelaba horen.
Weinig toeristen, het seizoen begint net hier.

Ria fijn om wat te horen, Ik mis je ook!! Skype is bijna nergens meer mogelijk. Fijn dat Sarona zoveel de hondjes uitlaat.
En prettig om te horen dat er zoveel mensen bij de begrafenis van Johan waren. Hoe gaat het met Joke en kids?
Vandaag sleutel, spannend hoor, dan kan de arbeid beginnen. Laminaat,verven,sjouwen,zweten.
Ik hou van je!! Zo dat weet dan ook iedereen, hihi, maar ja alleen deze site werkt maar in Myanmar.
HTADMET XxXx

Gister met 13 naar Mingun geweest, ook nieuw voor mij, wat ooit de grootste pagoda van Birma had moeten worden, vernield door een aardbeving en alleen de sokkel staat nog. Waanzinnig om te zien als je aan komt varen met de boot.
De bruin gekleurde sokkel komt boven alle goudkleurige pagoda's uit.
Ik ben er op geweest, nou dat doe ik maar 1 keer, steil,een stuk trap ernaast gemaakt, maar dan scheef,losse stukken. Bijna bovenop geweest, maar bedacht mij dat ik nog wel wat jaren verder wil leven.
En uiteraard alles op blote voeten uit repect voor Boeddha.
Er tegenover ligt een bejaardentehuis. FANTASTISCH!! Ciel uit mijn groep had medicijnen bij zich. Ik de volgende keer ook, want dat ik terug ga naar dit geweldige land dat is wel zeker!!
Er wonen 22 mannen, de oudste 90 jaar oud, spreken allen uitstekend Engels, zij hebben de Engelse periode nog meegemaakt.
En zo'n 86 vrouwen (het sterke geslacht hihi).
Grote slaapzalen met 10 a 12 bedden, lekker koel,allemaal een klamboe, eigen tafeltje/kastje.
Dit alles wordt gerunt door 1 verpleegster die super goed Engels spreekt.
Echt de moeite waard om te zien.
Met onze prive boot weer terug,ligstoel in de zon,vakantiegevoel,wat gegeten, verder op pad:naar de straat waar ze beelden van marmer maken,zo groot als je maar kunt bedenken,de mannen die goudblaadjes slaan, een proces van uren,met bamboeblaadjes er tussen wordt het steeds smaller.
Geen wonder dat goud duur is.
Naar een zeer oud houten klooster, in de 2de werledoorlog afgebroken,daarna weer herbouwd en zodoende bestaat het nog, wat tempels en zonsondergang vanaf Mandalay Hill.

Vandaag doet iedereen rustig aan,een rustdag,geen excursie, maar ook omdat (inclusief ikzelf) vannacht behoorlijk ziek zijn geweest.
Allen die gebakken noodles op hebben in het restaurant van de grote baas waar koning Aap mee samen werkt.
Vandaag laat ik dat toch even telefonisch weten.
Zo zie je maar weer,eten op straat of in een tentje wat er echt niet uit ziet is veiligwer, omdat er meer regelmatig gegeten wordt.
Maar ook vermoeiheid slaat toe,vele indrukken,de hitte ed.

Morgen om 4.45 uur op (hoezo heet dit vakantie?) dan gaan we om 6.00 uur met de boot naar Bagan, zo'n 10 uur varen, maar kan ook gerust 15 uur worden.
Ik ben al eerder op een zandbank gevaren op weg naar bagan.

Daar vandaan kijk ik uiteraard weer mail, maar ook vanavond nog.
Blijf reageren, het is zo leuk,echt.
Hoe koud is het in Nl?
Zijn er nog bijzonderheden? Kabinet?
Ik mis mijn wijntje, dat kennen ze hier niet.

Groetjes en liefs Coby. XX

• 23 November 2010 - 06:43

Irma V D Burgt:

Hoi Coby en Mia

Heel koud hier eind van de week rond het vriespunt en sneeuw.
    Fijne dagen daar weer.

• 23 November 2010 - 08:18

Nel:

ha coby, ik drink wel een extra wijntje voor je !
    X nel

• 23 November 2010 - 08:18

Eva:

Ooooh, op weg naar Bagan. Eindigen met een geweldig hoogtepunt dus.
    heb je gehoord dat 'sonja' na 9 jaar eindelijk haar zoon weer gezien heeft. Coby, wat heb je toch een positieve invloed daar in Myanmar ;-)
    Volgens mij begint de reis te korten. Geniet nog met volle teugen van Bagan, de lach van de mensen en het lekkere eten ( maar pas op met noodels he !!)

Ik zie je vast wel op de Vakantiebeurs. Ik zal alvast wijn in huis halen ;-)
    liefs uit een koud nederland

• 23 November 2010 - 08:40

Lieverd:

Het is hier nu 8.30uur,zit aan de tafel Co,met de telegraaf voor me,en een heerlijk bakje thee.
    Het is druk in de straat,iedereen raast naar zijn werk.
    Nemen ff de krant samen door,hihi.
    Ajax straft Luis Suarez:Het bijtincident tussen Ajacied Luis Suarez en Psv,er Otman Bakkal blijft de gemoederen flink bezig houden.
    Niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland wordt schande gesproken.Suarez wordt gezien als vampier.
    Schiphol verjaagt charters:Schiphol wil het liefst verder zonder vakantieverkeer. Het heeft voor ons minder waarde.men moet meer naar Eindhoven,groningen,en Rotterdam.
    Schaatser Sven kramer,komt dit hele schaatsseizoen niet in actie,te veel last van een blessure aan zijn rechterbovenbeen.
    Honderden doden door stormloop in Cambodja.Zeker 330 doden en ruim driehonderd gewonden,door paniek,bij feest in Cambodja.Grootste tragedie sinds regime Rode Khmer.Mensen werden onder de voeten gelopen,duwen,vielen flauw,paniek. Korte vorstvlaag:schaatsen paraat.Weermensen voorspellen voor maandag eerste shaatsmarathon op natuurijs,bbrrr.Mijnwerkers gered in China:22 mijnwerkers die sinds zondag vast zitten zijn gered,in de provincie Sichuan.
    Concert Kane in Ahoy uitverkocht,in minder dan een dag. En Geert Wilders neemt een groot risico,door in maart mee te doen aan de Statenverkiezingen. En dan nu wat voetbaluitslagen. Stand groepG:
    1 Real Madrid 4-10 7-2
    2 AC Milan 4-5 5-5
    3 Ajax 4-4 4-6
    4 AJ Auxerre 4-3 3-6.
    al geplaatst voor volgende ronde.
    Vandaag Ajax -Real Madrid.
    Woensdag 8 december AC Milan-Ajax.
    Nou lieverd,dat was het half negen journaal van mij,hihi.
    Oh ja,Momo en Lola gaan in de bench,als ik overdag weg moet,lola is aan mijn boxspring begonnen met knagen,ggrrr.
    Lieverd ik hou van je,htadmetxx.

• 23 November 2010 - 11:40

Nan:

Hoi lieve Coby, leuk je verhalen te lezen!!! Je maakt weer van alles me !
    HIer alles prima, begin weer te wennen aan land, werk enz.
    Zien elkaar weer op de vakantiebeurs !!
    LIeve groeten van Nan.

• 23 November 2010 - 12:53

Pa En Maaike:

hoi Coby, weer een mooi verslag we zijn weerhelemaal op de hoogte. Jij van alles zien en beleven en wij maar kijken of we het droog houden. Vandaag is oom Paul jarig dus daar gaan wij ons vanavond bezatten.???
    Oom Cor heeft ook al naar je geinformeerd en je vader heeft een bericht doorgestuurd. Verder alles hier oke en we wachten op je volgende verhaal.
    heel veel liefsXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 23 November 2010 - 12:59

Robin:

Hee, Coby.
    Hoe is het nu met je, en in Myanmar?
    Ik heb hier nu de examens, dus moet lekker veel leren (hihi)!!
    Vandaag eindelijk de sleutel, fijn hoor. Kunnen we lekker gaan sjouwen en bouwen aan het huisje.
    Hoe is het nog verlopen met de verkiezingen? Had gekeken op het nieuws, ze is nu vrij. Maar daar maken jullie natuurlijk niks van mee zoals gewoonlijk, het komt op het nieuws en de lokale mensen weten er niets van af....lijkt mij??!!
    Hoe is het weer daar?
    Hier is het dus mooi stervend koud!!
    Er loopt trouwens een hele leuke jongen hier op de bouw, ik heb z'n nummer hihi, Wessel heet die..
    Leuke gozer hoor.

Ik heb ook een mobiele telefoon, na het ongeluk heb ik geld van de verzekering gekregen en heb ik mooi een Blackberry van gekocht!!

Het werk bij de Nettorama loopt ook allemaal op rolletjes! (letterlijk en figuurlijk gezegd!! Hihi)

Nou ik hoor weer snel van je!
    Veel liefs van mij xxxx

• 23 November 2010 - 14:19

Coby Zelf:

Heerlijk weer van te horen.
    Wat een gedoe met dat voetbal,ze verdienen gewoon teveel.
    Vorst, bah wennen straks voor mij.
    Robin, gaaf hoor nieuwe telefoon en super dat je het zo goed doet bij de Netto. Had niet anders verwacht.
    We zien hier op BBC World ook het nieuws van Sonja en de "oorlog" tussen Zuid en Noord-Korea.
    Aap is gek, Eva hoe kun je nu een excursiedag Mt Popa doen terwijl je maar 2 dagen Bagan hebt.
    Nel, we drinken samen wel een wijntje in onze nieuwe huizen.
    Was het gezellig bij Oom Paul zijn verjaardag pa en Maaike?
    Niet teveel bier op?
    En jij Ria fijn weer wat te horen.
    Gefeliciteerd met je woning!!
    En super al dat nieuws, heb ik morgenochtend om half 6 wat te vertellen. Zijn ze gelijk allemaal wakker als ik over het weer in Nl vertel.
    Die Lola, niet normaal, knagen aan de bench, maar ja beter dan aan mijn Chineese kast.
    Hou van je. HTADMET. Gaat goed met GOEM.
    Net lekker soep op.
    Liefs allemaal, Coby.XxXx

• 23 November 2010 - 19:04

Piet:

Lo Co,

Wow je maakt weer genoeg mee, leuk allemaal te lezen.

'tWordt idd koud hier, maar tussen N en Z-Korea is het des te warmer, heftig weer daar.

Houd het maar lekker rustig daar, ik ben jaloers op het verkeer daar.

Have fun!

W&P

• 24 November 2010 - 08:12

Lekkerliesje:

Hoera,we hebben de sleutel,lieverd.
    Gisteren om 15.00uur,afspraak met Andre van poort 6,in ons huisje.
    Het huisje doorgelopen,punten opgeschreven,wat de bouwvakkers nog moeten doen.
    En ze moeten beneden nog genoeg doen Co.
    Maar boven is alles klaar,dus daar gaan we beginnen.
    Ik hoef daarom deze laatste week van november,geen huur te betalen.
    Het huurcontract getekend.
    Vandaag dus naar de praxis,voor laminaat,latex,enz.
    Zaterdag komt Pascal laminaat boven leggen.
    Vandaag de meterstanden opsturen,is dat ook weg.
    Robin heeft vandaag twee examen vakken. Biologie,en praktijk,zorg en welzijn.
    In de krant vandaag: Balkenende,tot ridder Grootkruis in de orde van oranje Nassau.
    In Korea lopen de spanningen hoog op ,bewoners in doodsangst na explosieve granaatregen op eiland.
    Ronald de boer gaat scheiden.Prins Williams en Kate gaan 29 april trouwen,in de Westminster Abbey in Londen.
    Ajax verloren 0-4.
    De Dalai Lama stopt als politiek leider.
    Hij wil zich dan beperken tot zijn ceremoniele rol als spiritueel leider. Zo lieverd,dat was het half 9 journaal weer,hihi.
    Lola zat niet aan de bench te knagen,maar heeft aan de onderkant van mijn nieuwe bed zitten knagen,het resultaat,een gat,ggrrr.
    Lieverd,ik hou van je,htadmet. G.O.E.M.xxxxx