De tocht overleefd en veilig t prachtige Bagan - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu De tocht overleefd en veilig t prachtige Bagan - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

De tocht overleefd en veilig t prachtige Bagan

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

24 November 2010 | Myanmar, Bagan

Hallo lieve allemaal,

In Bagan, het hoogtepunt van de reis.
Jammer dat we hier maar 2 dagen zijn.
Vanmorgen vroeg op de boot, al aan het varen toen de zon opkwam. Een tocht van bijna 10 uur.
Tot mijn grote verbazxing was het geen groot schip met 3 verdiepingen vol met toeristen, maar een super nieuwe boot (4 jaar oud).
Totaal maar 70 mensen op de boot.
Geen plastic stoelen op het dek, maar rotan.
Maar nog steeds te weinig, dus getouwtrek om stoelen.
Beneden kon je in de airco zitten en vechtfilms kijken.
Maar niet gedaan.
Heerlijk op het dek, smeren en later een windje erbij.
Resultaat; een gezond kleurtje!!
Er was gratis koffie/thee, een broodje erbij, genieten.
Ik had fooi gegeven aan de manager, niet wetend dat hij mee zou varen. Resultaat; ik mocht op bezoek bij de kapitein, wel schoenen uit, zoals overal in Myanmar en een boeddha in de stuurhut.
Later kreeg ik een verrekijker, om alles beter te kunnen zien.
Wat een service.
Gebakken rijst tussen de middag (dat wel betaald hoor).
Het enige nadeel tijdens de reis was, erg onsmakelijk om te lezen, dat er een lijk dicht bij de boot langs dreef. Heel duidelijk was te zien dat het een man was.
Later op de dag dreef er nog een persoon.
Erg ongewoon.
Dronken?
Werklui die tijdens de bouw van een brug vallen (ze zijn een brug aan het maken) of een visser?
Ik was dankzij de manager als eerste van de boot om voor iedereen de 10 dollar entree te betalen, de bus stond er, bagage erin en naar het hotel.

Bagan, 40 vierkante km, vol met oude tempels en pagode's, er met een paardenkar door heen rijden of op de fiets.
Maar dat ga ik morgen doen er vertel daar dus later meer over.
Twee dagen is tekort, grr, jammer.

Robin succes met je examens!
Goed gedaan Ria, vanaf december huur betalen, eerst boven alles af, dan beneden, spullen erin en gelijk de kerstboom. Hihi.
Love. HTADMET.XX

Voor jullie allemaal, weltrusten en tot morgen.
Kus Coby. Xx




  • 24 November 2010 - 17:59

    Pa En Maaike:

    Hoi Coby, Wat een mooi verhaal weer, en natuurlijk weet je weer precies hoe je het aan moet pakken. Keuk hoor, alleen van die lijken in het water daar wordt je ook niet vrolijk van.Vanmiddag bij Ria in haar HUIS wezen kijken mooi hoor. Maar ze moet nog wel hard werken. Maar ik heb ze blij gemaakt met een BR. dat vind ze erg leuk.Verder alles goed hier.
    Nog veel plezier en we horen het wel weer.
    veel liefs van onsXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 24 November 2010 - 18:27

    Yvonne:

    Je hebt toch nog wel aan mij gedacht he op die rivier.
    Mooie verhalen Coby, geniet van je vakantie ZIJ heeft haar zoon na vele jaren weer ontmoet.

  • 24 November 2010 - 21:27

    Marjan:

    Heerlijk om zo alles van je te lezen, bijzondere belevenissen co.Denk heel veel aan je, je bent zoverweg maar toch .Doe voorzichtig en nog heel veel plezier daar....kvoel me minder fit maar heerlijk koufront komt eran in ons landje (jaja ik blijf fietsen hoor)en kwerk me een slag in de ronte voor ... op BS maar je bakkie blijf leeg hoooooor!!!!, xxxx truste

  • 25 November 2010 - 07:39

    Lekkerding:

    Het is hier nu 8.15.
    Zit aan de thee,en krantje Co.IK ga zo naar het huisje,aan het werk,Robin eerst examen,daarna komt ze me helpen.
    Gisteren laminaat gekocht voor boven,heel mooi Co.
    Ohh Ik kreeg gisteren weer een lief kaartje van je,doet me goed.
    Maaike kwam gisteren in het nieuwe huisje kijken,echt fijn,en kreeg jou kaartje,love.
    Nog wat nieuws uit de krant lieverd.
    Minister geeft ProRail nog een kans,Ze moeten het reizigersbelang boven alles leggen.
    China onder druk,Obama stuurt vliegdekschip naar Korea. FC Twente uitgespeeld. Clubcard moet verdwijnen in het betaald voetbal,ook KNVB zou dat het liefst zien gebeuren.
    Weer grof geweld,juwelier.
    Lieverd wat maak jij in Birma veel mee,alleen die lijken,vindt ik wat minder,ruimen ze die niet op? zou wel zo eerbiedig zijn toch?
    Denk aan je,hou van je,htadmetxxxx

  • 25 November 2010 - 09:22

    Eva:

    Ach, je gaat wel weer een keertje terug toch - dus dan ga je lekker een weekje 'bagannen'.
    Enjoy !

  • 25 November 2010 - 12:54

    Wivine Vervaeke:

    Hoi Coby, Morgen vieren we in Jewel Heart dat we 25 jaar bestaan en daarna hebben we weer een week les.
    Tamelijk druk met de voorbereidingen.
    Een kort berichtje deze keer.
    Iedereen zegt het al, je hebt daar een goede reis dus ik ga daaroverheen niet in superlatieven. De boottocht en dan lijken zien in het water.....je denkt aan ongeluk, dronkenschap enz. Ik denk aan vergelding, politiek slachtoffer. Het is toch nog steeds een land met een junta. Een citaat: De mensen in Myanmar hebben een gouden toekomst .......achter zich."
    Vanavond weer een aflevering van Wildcar Myanmar op Canvas. Kijkt daar niemand naar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Bagan

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 121184

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: