Heerlijk, een beetje bewolkt, maar aan het strand! - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Heerlijk, een beetje bewolkt, maar aan het strand! - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Heerlijk, een beetje bewolkt, maar aan het strand!

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

01 December 2010 | Myanmar, Naypyidaw

Wat een verhalen over de kou!!
En, wij, hihi, gister aangekomen op het strand en helaas een beetje bewolkt.
Nou, de meeste hebben een heerlijk kleurtje.

De rit van Pyay naar Pathein was weer een weg, niet te beschrijven.
7 uur lang, geloof mij maar, overal waren ze aan de weg bezig.
En bezig zijn aan de weg hier betekend alles met de hand.
Grote stenen die met de hand kapot geslagen worden, er is een schudmachine die van kleine stukken steen wat gruis maakt.
Asfalt heet maken in ijzeren tonnen met een houten vuurtje eronder.
Met een schepemmertje op de weg gooien.
Sommige stukken weg was er een asfaltmachine.
Bijna alleen maar vrouwen die dit doen, goed ingepakt, sjaal om, de poeder tegen de zon op het gezicht en een grote hoed op.
Ook zagen we jonge kinderen meehelpen, echt jong, rond de 10 jaar of jonger.
Ws gaan ze niet naar school, omdat moeder dit werk doet en ze mee moeten.
Er zit geen logica in het asfalteren, zo'n 10 meter links aan de weg, dan weer rechts.
Vervelend voor Zozo die steeds zijn stuur moet draaien.
De natuur weer prachtig en alweer totaal anders dan voorgaande dagen.

Joepie, koning Aap heeft het vieze gore stinkhotel waar we altijd in Pathein zaten de deur uitgedaan en tot mijn grote verbazing stopten we bij een super hotel, wel oud koloniaal, maar met lekker bedden,schoon en een super grote tuin met open bar.

Het was maar 10 minuten lopen naar het centrum, zei het meisje achter de balie, ahah, mooi want het is in Pathein erg heet.
Ach, 10 minuten is hier een uur, pff,zweten.
Ik haalde de club met de ouderen van de groep in en met hun verder gelopen, wat een snel tempo hebben ze, heerlijk.

Pathein is een havenstad, wel te merken, hoertjes,de rode lampen hingen aan de oude houten huizen, druk aan de rivier, een avondmarkt, maar weinig restaurants.
We raakten in gesprek met een meisje van 22 jaar, afgestudeerd in Engels, ze was samen met haar pa.
We wilden de traditionele lekkernij kopen, ze hielpen ons, ook gegeten in een geweldig restaurant.
Volgens mij zaten we tussen de pooiers, stapels geld, kyat hier genaamd op de tafels.

Gister door naar het strand, de meeste huisjes aan het tsrand, ik zit er zo'n 10 meter vandaan.
De service is geweldig,Theo, de Birmeese ober doet alles, had al snel met zijn manager geregeld dat ik voor niets kon eten, ook had ik een dokter nodig voor iemand uit de groep, ze zijn toeristen gewend hier.
Het ging snel, vetaling Engels erbij.

Ik heb heerlijk gerelaxt, gezwommen, in de zon gelezen, met uiteraard een rum-cola.
's Avonds op het strand, mmmm sorry hoor, maar kreeg mij toch een schaal met krab.
Totaal 4 stuks, ik begon als een van de eerste te eten en was als laatste klaar. Verse groenten erbij.
Ik klaag niet.

Vanavond het afscheidmaal, ook Zozo en Tenzin erbij.
Morgen om 7 uur richting Yagon,zodat de groep nog wat kan doen en zien in de hoofdstad. Door de verkiezingen was er veel gesloten en vrijdag vertrekken ze alweer vroeg.

Kortom, geen zorgen om mij,hihi.
De sfeer is goed.

Ik probeer vanavond nog ff te mailen, maar ws is het morgen dat ik vanuit Yangon reageer.
Er is hier maar 1 hotel met internet.

Ria, kijk goed op internet/teletext of ik geen vertraging heb, anders sta je zo vroeg op Schiphol.
Ben benieuwd naar je huis.
Love You, HTADMET.XxXx
Jas hoeft niet, ik stap zo de auto in en heb een trui bij mij.

Blijf reageren jullie allemaal, ook al is het veel koud nieuws, heerlijk jullie reacties.

Ik loop zo over het strand terug,vandaag "maar" 30 graden hihi, heb een massage en verheug mij al op de krab vanavond.

Veel liefs Coby.xx

  • 01 December 2010 - 07:30

    Matthijs:

    Geniet nog even op het strand een hele goede terugreis gewenst!

  • 01 December 2010 - 07:35

    Yvonne Klappe:

    Het is niet eerlijk. De gevoels temperatuur ligt hier vandaag rond de -14 -20. Ik ben jaloers, wat zou ik graag op dat strand lopen.

  • 01 December 2010 - 08:23

    Lekkerliesje:

    OOh Co wat klinkt dat heerlijk,zo aan het strand. Wat een verschil met hier.
    Tijdens het wandelen met de hondjes,piept Momo omdat de kou,zo zeer doet aan haar pootjes,korte wandelingen dus nu.
    Lola vind de sneeuw geweldig,werdt helemaal gek.
    Voordat ik het vergeet,, Mevr Rooden is zaterdag overleden,dat kleine vrouwtje,die voor het eerst had gevlogen naar Zwirserland. Onverwachts Co.
    Vandaag ga ik sjouwen,alle spullen,bij moeder van overkant,hihi.
    En vanavond gaat Pascal verder met het laminaat in de keuken en gang.
    Hij kan het heel goed,en ik heb ondertussen de douche goed gesopt.
    Nu wat nieuws uit de krant:De Oranjes veilen bezit,en opbrengst gaat naar goed doel.
    Scholen krijgen dtugsmeldplicht.
    In Den Haag is een babylijkje gevonden in een glascontainer.
    Als gevolg van noodweer is in de wereldberoemde oude Romeinse stad Pomeii in Zuid-Italie opnieuw een muur ingestort. Gisteren Is Marjan een bakje thee komen drinken,en heb haar het nieuwe huisje laten zien,ook heb ik laten zien ,waar jij komt te wonen. Heb ook een kaart gekregen van Liset,kei leuk.
    Lieverd jij weer bijna thuis,inderdaad,wat gaat de tijd hard Co. Geniet nog ff van de heerlijke temperaturen daar in Birma,en de kreeft. Ik hou van je,htadmetxxxxx


  • 01 December 2010 - 10:02

    Pa En Maaike:

    Hoi Coby, Nog lekker genieten hoor, vooral van het mooie weer. Hier is het IJs en IJs koud en dan heb ik het niet over een lekker drankje. Morgen zouden we naar Gerda en Nico gaan maar we wachten wel even het weer af. Verder alles Oke. Piet is nu officieel van zijn huis af, dus dat is ook weer een rust. Je vader is bezig een lampje op te hangen dus wij zijn ook nog steeds bezig. Wat een verhuizingen pffffffffffff. Nu jij nog. Geniet nog lekker dan kan je uitgerust beginnen met jou verhuizing en natuurlijk staan wij paraat. Ook al is het maar met (ONGEWILD ADVIES).
    HEEL VEEL LIEFS COBY EN TOT ZIENS.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 01 December 2010 - 16:28

    Grada:

    He Coby!
    JALOERS!!!!Die kou hier is niet te harden......
    Geniet nog heerlijk even en alvast een hele goede en behouden terugreis.
    Sterkte met verhuizen alvast ook;we horen het nieuwe adres weer.
    Groet en dikke knuf,
    Pe, Djinda en Grada.

  • 01 December 2010 - 18:48

    Piet:

    Eejj Co,

    Pls, pls, pls, pak vooral veel, nee veel, nee veeeeeeeel zon in, pffffff vandaag ' slechts' -6, maar door de wind voelt het idd tot wel -20, het is dus echt KOUD!

    Ria, neem die jas toch maar mee voor je meissie hoor, lijkt mij?

    Co, wensen jou een waanzinnig fijne, gezellige, zonnige etc. laatste dag daar,
    tempus fugit.
    Veilige thuisreis,

    grtz

    W&P

  • 01 December 2010 - 19:19

    Liset:

    Oh Coby,
    Ook ik ben jaloers!!!
    Wat maak je een hoop geweldige dingen mee!!
    En dat weer......wij schuiven weer over de straat!
    Zal wel tegenvallen als je weer thuis bent, maar ja, thuis...is ook wel weer lekker,denk ik .
    Nou Cootje, geniet van je krab en van de rest nog even.
    Tot gauw, kus

  • 02 December 2010 - 07:50

    Sjouw Er Op Los:

    Goedemorgen Co.
    Hier Sneeuwt het nu,en is het snijdend koud. Ze zeggen altijd,het is pas koud als de ijsberen naar binnen gaan,nou ik zag ze naar binnen gaan hoor,hihi. Jij lieverd nog genieten aan het strand.Was de kreeft lekker?
    Gisteren heel veel gesjouwd,alle spullen bij die Oma ,de helft op de voorkamer boven,het bed,matras. Haha,we mogen het busje van de bouwvakker lenen,dus gisteren ook nog een keer heen en weer naar Sas,vol met dozen. Vandaag gaan we weer met dat busje rijden naar Sas. En vandaag de rest van de spullen hier bij jou. Het laminaat leggen is klaar,behalve de plintjes nog. Robin heeft een dikke 8 voor engels examen gehaald,goed he. Ook fobin heeft gisteren heel veel gesjouwt,Frank laat de hondjes uit. We zijn veel in jou huisje Co,Willem had vorig weekend een fam feest bij hem thuis,dus alles moest daar ook weg,vandaar. De keuken ook gesopt,en nu inruimen. Ben zo benieuwd wat er allemaal in alle dozen zit,ik weet het gewoon niet meer,uitpakken,en wat ik niet meer gebruikt weg ermee.
    OOOh wat een leuk en lief kaartje weer lieverd,hihi. Vondt het fijn om elke week een kaartje te krijgenCo.leuk idee van je.
    Nog wat nieuws Co?
    Megafraude met subsidie kinderoppas.
    Vanaf maart naar 130km per uur
    Onderkoelde pelikaan gered.
    Extreem winterweer in Europa.
    Angst om pakistan,nuclair materiaal slecht beveiligd.
    Duikverbod in Egypte,haaien in de rode zee. Cas Spijkers ernstig ziek.
    Lieverd Ik zal op teletex kijken,en ja piet ik neem een jas voor Co mee,hihi.
    Geniet nog even g.o.e.m. hou van je xx

  • 02 December 2010 - 07:56

    Frans:

    Ha Coby!
    Geweldig om al je verhalen te lezen. En wat een heerlijk klimaat. Wat zou ik het fijn vinden als we hier ook wat beter weer zouden hebben..

    Hopelijk tot gauw en een goede terugreis.
    Groetjes, Frans

  • 03 December 2010 - 07:21

    Anja:

    Hi Coby! Wat heerlijk voor je, dat mooie weer. Ben ik jaloers? Ik heb al de hele week vrij omdat in Fife alle scholen dicht zijn vanwege de sneeuw!
    Ik wens je een veilige reis terug. Laat je me je nieuwe adres weten?
    Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Naypyidaw

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 121184

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: