Wat een lange busrit, maar prachtig - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Wat een lange busrit, maar prachtig - Reisverslag uit Naypyidaw, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Wat een lange busrit, maar prachtig

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

28 November 2010 | Myanmar, Naypyidaw

Gister om 7 uur vertrokken en we kwamen rond 19 uur aan in Pyay.

De route was prachtig, voor het eerst niet om de paar kilometer een gouden pagoda langs de kant van de weg.
Rijstvelden, maar ook de locale bevolking die in de bloedhitte heel laag bij de grond zittend pinda's aan het planten waren.
De bedding van de Ayeyarwaddy rivier volgend.
Een enorme slechte weg (lees zandpaden)
We waren dan ook blij toen onze chauffeur Zozo een new road insloeg, joepie asfalt.
Over 2 uur zou de lunchstop zijn.
We klapten voor Zozo en Tenzin, maar al snel leek het of we in een achtbaan zaten, zo ging de bus heen en weer, onze hoofden schudden alle kanten op.
Oude houten bruggen over.
Een weg? Noemt men dit een weg?
De vele grappen waren geweldig.
Als dit al de nieuwe weg was, hoe is de oude weg dan?
Stiekum keek ik om mij heen of het niet zo was dat ik een paar km links van ons de auto's sneller voorbij zou zien racen, maar nee gelukkig niet.

Een lunchstop, het zag er niet uit, maar de gebakken noodles en rijst was redelijk snel klaar en ondanks wat vet toch lekker.

Ik had de groep al gewaarschuwd dat we in een Fawlty Towers achtig hotel kwamen, kaliber vergaande glorie.
Niets te veel gezegt, ik ben tot 22 uur bezig geweest vervoer te regelen voor vandaag, de enige bebrilde boeddha bevindt zich in Pyay, en wat andere bezienswaardigheden.
De groep was aan het eten, ik had geen tijd.

Ook de simpele,vieze kamers, ruiten met plakband bijelkaarhoudend, de muggen, een ministraaltje uit de douchekop, de wc's die lekken ed ed.
Corine van 61 regelde zelf een nieuwe kamer, wilde niet alleen in dat gebouw slapen en vroeg of ik de kamer naast haar nam.

Ondertussen kreeg ik van Joop wat Rum-cola, daar was ik wel aan toe zei hij.
Uiteindelijk was alles geregeld, 3 pick up auto's voor vandaag, prijsafspraak en de rum (een fles ) was er.

Zonder eten, maar wel met rum op naar mijn kamer rond 23 uur.
Wauw, dat kan niet in dit hotel,zo prachtig, schoon, ik kon dit niet maken naar de groep toe,ik de luxe kamer en de groep de shitzooi (je hebt mij te netjes opgevoed pa van Opstal) heb slecht geslapen.

Om 6 uur eruit, manager uit bed getrommeld; wat heb je nog meer aan luxe kamers? Wat kosten ze in dollarprijs?
Ik dacht onderling tussen de greop te moeten loten, maar 6 wilden een nieuwe kamer.
En ik, ik moet niet zo stom doen zeiden ze, lekker genieten en vooral goed slapen, ze zien mij hard werken.

Om 8.30 uur naar de bebrilde boeddha, leuk.
En net toen we weg wilden gaan, niet te geloven, honderden nonnen, in het roze, lopend in een lange rij achter elkaar, hun eten ophalen bij de bevolking.
Sommige met de traditionele papieren paraplu's.
Een kadootje!!
Schitterend!!

En ik , ik kies ff voormijzelf, de groep verder, ik achter de pc, zo lekker wat eten en dan op de veranda van mijn hotelkamer de financien doen.
Dan ben ik de rest van de vakantie klaar.
Fooi Zozo en Tenzin berekenen,ed.
Misschien wel een dutje doen.
Morgen weer een reisdag van zo'n 8 uur.

Gek om straks in de kou te zijn en de sneeuw.
Jullie zijn (alweer) op de hoogte.
Ria wat werk je hard, je hebt de sauna zondag over 2 weken wel verdiend!!
Zout, een emmer vol? Pff wij gebruiken hier in Myanmar ook dagelijks zout, omdat we echt iedere ochtend een gebakken ei krijgen hihi.
Love you. HTADMET.






  • 28 November 2010 - 04:30

    :

    Mijn laatste stukje staat niet vermeld.
    Veel plezier jullie in de kou en de sneeuw, hier was het om 10 uur al 30 graden!!
    Ria wil je de zaterdagkrant van 4 dec bewaren?
    XxXx (de laatse week is in gegaan)
    Geen top 2000 hier Jean Jac.

    Blijf reageren, vooral nieuws uit Nederland vinden de meeste groepsleden leuk.
    Sfeer in groep is zeer goed, gelukkig.

    Ik probeer vanavond hier nog te kijken en anders vanuit Pathein.

    Liefs Coby. XxXx

  • 28 November 2010 - 07:12

    Monique Caroline En :

    Wat een prachtige reis en prachtige verhalen schrijf je toch Coby!! We zijn nogal druk, krijgen woensdag de sleutel van ons nieuwe huis. Super leuk natuurlijk en kost ook veel tijd daarom schiet het reageren er nogal eens bij in. Geniet ervan...M&J

  • 28 November 2010 - 07:37

    Matthijs:

    Ja de temperatuur zal wel even wennen zijn. Om ons lekker te maken staat de temperatuur steeds links naast je verhaal vermeld, dat scheelt wel een slok op een borrel. Nog heel heel plezier komende week!

    Groeten,

    Matthijs

  • 28 November 2010 - 08:50

    Yvonne Klappe:

    Wat een mooi verhaal weer. Klinkt heel anders dan een luxe resoort waar sommige voor gaan. Terug naar de natuur, lekker simpel. Koester de warmte nog maar even want hier is alles bevroren. Nog geen sneeuw in Gorinchem maar dat komt in de loop van de week wel goed (zegt men). Ik hoop dat jij met je groep nog heerlijk van de laatste week geniet. Wij op onze beurt genieten weer van de verhalen. Fijne tijd nog daar ent tot het volgend verhaal.

  • 28 November 2010 - 11:46

    Latex Meisje.:

    Hallo lieverd.
    Wat maak jij veel mee Co,heerlijk om te lezen.
    Wat een rit weer,en wat gaaf,al die nonnen in het roze,toch wel foto,s van gemaakt he?
    Toemaar zonder eten aan de rum,Co,en goed gevallen?hihi.Geniet toch ff van die luxe.
    Ik vanmorgen pas 22.00uur wakker,had geen wekker gezet,had het ff nodig.
    De zon schijnt hier,maar wel gezond koud brr.
    En in de krant staat,een sneeuwstorm op komst.
    Neem samen ff de krant door,hihi.
    Advocaat opgepakt met 82kg cocaine,een bekende ook nog n.l. Ashwin Balrak uit Rotterdam.
    Femke Halsema,haalt haar twee kinderen van zwarte school. ook vanwege de gesluierde kinderen,en dat de medeleerlingen niet bij hun thuis mogen spelen.
    De Maffia wordt rijk van onze kinderen,Ban de drugs van scholen.
    Noord Korea heeft Zuid Korea gewaarschuwd,dat beide landen op rand van oorlog verkeren. In het zuiden van India is een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd bij een oliefant,een gaatje van zes centimeter,er was maar liefst 188gram vulling nodig.
    Belgie gebukt onder asielcricis.
    Politiehonden VS verstaan alleen Duits,dus een korte cursus duits voor de Amerikaanse politiehondenorganisatie.
    Voetbalnieuws:Bredenaars winnen met 4-2 van de koplopers psv.
    Zo Co dat was het nieuws.De reis krant bewaar ik voor je.
    De krant van Zaterdag 4dec ook.
    Wij gaan naar de Praxis,ben benieuwd,ach keuze zat,en 15% korting deze week,op al het laminaat.
    Ik neem steeds jou air miles pasje mee.en stempel kaartje ook vol.
    Lieverd geniet nog maar,ik denk aan jou. Hou van je,htadmetxx

  • 28 November 2010 - 12:21

    Piet:

    Eejj Co,

    Sjonge meis, wat een belevenissen en uhhh, nonnen in het rose :)?
    Ben benieuwd naar je verhalen en foto's.

    Zorg maar vast voor een Craft thermopak, voor als je op Schiphol losgelaten wordt.

    ciao, voorzichtg.

    in aanvulling op Ria: Ben S was de topper van the voice of H,
    Voor Sander V: 18 jaar + tbs

    grtz
    W&P

  • 28 November 2010 - 12:43

    Evelyn:

    He Co, ik stond vanmorgen mijn auto schoon te krabben, het heeft flink gevroren vannacht. Ik dacht nog 2 weken geleden zat ik ook heerlijk in een warm klimaat. Maar dat gevoel is dan 's ochtends ver te zoeken. Dus geniet nog maar even, want hier is het koud. Hoop dat je mooie foto's maakt(zoals altijd) en dat ik ze spoedig een keer te zien krijg.
    Veel plezier nog. En doe iedereen de groeten.(Mia, Marion en dochter)
    Groetjes Evelyn

  • 29 November 2010 - 08:45

    Lekkerliesje:

    Goedemorgen Co,nou ja voor ons in N.l. dan.
    Ik klaar om naar mijn huis te gaan,en verder witten. Maar eerst nog een bakkie thee,en de krant.
    Oh ja jou paarse jas is klaar,knopen zitten vast.Zal ik een dikke jas voor je meenemen als ik jou kom ophalen? Of een lekkere dikke trui,laat maar weten lieverd.
    Nederland is trots op Joop van den Ende,Hij heeft met 65miljoen euro uit zijn Foundation het Delamar theater in Amsterdam in oude luister hersteld.Edwin van de Sar stopt er mee,einde van dit seizoen.
    VVV-Ajax.0-2.
    Feyenoord-Ado.2-1.
    De graafschap-vitesse.1-1.
    Herecles-Utrecht.2-1.
    Willem11-excelsior.1-1.
    Na de winst op de vijf kilometer in Heereveen is Bob de Jong ook de beste op de tien kilometer in Hamar.
    Zo Cootje,nu de krant naar Pa. En ik gauw naar mijn huisje.
    Hou van jou,htadmetxxx.

  • 29 November 2010 - 09:17

    Eva:

    Wil de groep echt weten dat het hier -2 is overdag ???? Of willen ze weten dat ze gisteren de Koning Aap Club dag gemist hebben in Burger's bush en dat die erg leuk was - en ze er dus volgend jaar wel moeten bij zijn ;-) Marie Jose vroeg waar je was. Ha, die ene keer dat ze een keer in NL is ben jij er dan niet.
    Zo te horen heb je het weer heel goed gedaan daar. Je zal vast weer een schare trouwe fans erbij hebben ! nog veel plezier ......

  • 29 November 2010 - 10:31

    Nel:

    ha coby
    Ik zou willen dat ik nu ook ergens in myanmar zat ( zelfs een falthy tower hotel is goed) ipv mij bezig te moeten houden met al het geregel voor mijn nieuwe huis. Ik heb wel besloten om na de verhuizing nog even een paar weken te relaxen in thailand ik kan het geld van mijn ticket toch niet terug krijgen maar wel de datum aan passen.
    De kou is erg wennen , vanavond wordt er voor het eerst geschaatst op natuurijs brrrrrr
    Via jou wil ik ria ook even succes wensen met het verhuizen en ik ben heel benieuwd naar haar huis.
    dikke zoen nel


  • 29 November 2010 - 14:32

    Cees:

    DaG Coby, volgens mij ben je in een prachtig land terechtgekomen. geniet nog maar een weekje. (het leuke van weggaan is vooral het terugkomen!) Hier wordt vandaag ergens in het noorden de eerste marathon op natuurijs gereden. mutsen en sjaals zijn weer nodig. Die 30 graden bij jou klinkt dus wel aantrekkelijk......
    Veel plezier nog de komende dagen.
    grote groet,
    cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Naypyidaw

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 121178

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: