Bijna op weg naar Sikkem en Orissa. (Oost-India) - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Bijna op weg naar Sikkem en Orissa. (Oost-India) - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Bijna op weg naar Sikkem en Orissa. (Oost-India)

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

31 Oktober 2011 | Nederland, Gorinchem

Het is weer bijna zo ver, lieve allemaal.
Ik vertrek as woensdag 2 november naar Calcutta. Drie dagen later komt de groep. We verblijven 2 dagen in Calcutta.
Daarna ga ik beginnen aan mijn boeiende, afwisselende, maar denk ik zware reis!
We gaan Tibetaanse kloosters bezoeken in het Himalaya-staatje Sikkem. Eerst met de trein naar Darjeeling, wel bekend van de theeplantages.
Dan de bergen in, een aantal verschillende plaatsen, kloosters bezoeken,heilig meer zien.
Dan weer even bijkomen in Calcutta, om af te zakken.
Wandeltochten maken in dorpjes in de staat Orissa
Een 6 daagse tocht, slapen in een tent, dus matje en slaapzak mee.
Het schijnt een spectaculaire tocht te zijn, maar daar over later meer.
In dit gebied kan ik niet mailen, maar daarna in Puri, een van de 4 belangrijkste heiligste steden van India is dit weer mogelijk.
Aan het einde van mijn reis is er mogelijk om bij te komen op het strand.

Ik heb 17 groepsleden bij mij, waarvan de oudste 4 nov 85 wordt.
Van een collega heb ik gehoord dat ze samen met haar vriend van 75 jaar zeer actief is.
Met mijn 50 jaar ben ik de op ena jongste.

Even heel wat anders; met mijn 50 jaar heb ik afgelopen 25 oktober mijn motorrijbewijs behaald.
Joepie! Tegenwoordig zijn dat 3 examens, opnieuw theorie, bijzondere verrichtingen (langzame en snelle slaom, 8je draaien, noodstop, uitwijkoefening enz) en dan het afrijden zelf.
Ik ben voor alle 3 in 1 keer geslaagd.

Maar geen zorgen familie/vrienden/vriendinnen, ik ga geen motor rijden in India.
Het is in Nederland al druk genoeg, laat staan in miljoenen steden in India.

Verder reageer ik op heel wat mooie gerenoveerde woningen. Afgelopen week was ik 3de,4de,5de en 6de, maar helaas is dat geen eerste.
Maar zo'n 80 tot 100 mensen reageren op zo'n huis, dus ik moet toch wel binnen 1 jaar een kans maken. Afwachten.

Tot slot; het gaat goed met mij en "mijn gezinnetje".
We zijn in een rustig vaarwater gekomen en kunnen genieten van en met elkaar!!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn avontuur, want zo zie ik deze reis, een voor mij nieuw gebied, waar weinig boeken en info over is.
Jolanda, Truus en Marinus die ik ken gaan mee, dat zal gezellig zijn.
Voetbaluitslagen, nieuws uit Nederland en/of buitenland, het weer of wat dan ook, hou mij weer op de hoogte ajb.

Groetjes en kus Coby.

• 31 Oktober 2011 - 21:31

Maaike En Pa:

hoi C0BY fijne reis en gezond weer terug.
    groetjes XXXXXXXXXXXXXXX

• 31 Oktober 2011 - 21:59

Marjan:

hai cobie heerlijk om je 1e thuis-reis-verslagje te lezen, ik wens je een onwijze mooie en interessante reis toe, let goed op jezelf wijfie, doen wij hier ook, en heel veel liefs uit leerdam...knuffeltje toe...in gorinchem

• 31 Oktober 2011 - 22:14

Wim & Yvonne:

We gaan je volgen en zien uit naar de reisverslagen

• 31 Oktober 2011 - 22:42

Wilbert & Rudy:

Hoi Coby, Heel veel plezier daar en ik ben benieuwd naar al je verhalen. Knuffel!

• 31 Oktober 2011 - 23:56

Piet:

hoopt je nog ff een sms te sturen morgen, zo niet dan lees je dit (in Calcutta?)
    All the best meis, geniet van weer een mooi avontuur.

Wil je, kwa voetbal, eentjes, tweetjes en drietjes, a la Frits van Tuurenhout, zoals we dat zondagssmiddags bij Opa en Oma op de radio hoorden of wil je gewoon straight uitslagen......? :)

l8rrr meis en tot.....?
    xXx

• 01 November 2011 - 07:44

Nel:

ha coby
    ik ben heel benieuwd hoe je reis zal gaan en kijk uit naar je berichten.
    geweldig dat je je motorrijbewijs in 1 keer hebt gehaald nu kan je bij de motorclub van may, Woman on Wheels
    veel plezier! X nel

• 01 November 2011 - 09:45

Hagebell:

Hoi Coby, inderdaad wij vinden het ook leuk om je weer te volgen. Dit zal vast een mooie reis worden en ook omdat je er zelf nog niet bent geweest. Leuk dat er bekenden bij zijn. Wie weet reizen wij ook nog eens met je mee?????
    Liefs Ernst en Ella

• 01 November 2011 - 10:07

Fam Tak:

Hey coby,

Ik heb nog zo tegen de baby gezegd wordt geboren voordat Coby weggaat maar helaas er zit nog geen schot in de zaak hahahahaha. Je leest het wel op deze site als het geboren is of via je lieve vriendin dat ze het geboortekaartje heeft ontvangen op jou adres.

geniet ervan en je komt daarna echt op kraamvisite hoor

• 01 November 2011 - 10:09

Evelyn:

He Coby, nog ff een berichtje voordat je gaat. Hoop dat het een mooie reis wordt. Met jou als reisbegeleider moet dat lukken.veel plezier en ik hoop op leuke verhalen.

Veel liefs Evelyn

• 01 November 2011 - 10:33

Wilma:

Lieve CO,
    Jij gaat weer een geweldige reis maken, geniet ervan en ga je weer zulke mooooie foto's maken ? Dan komen we die weer bewonderen op een zondagmiddag. Gezellig !
    Dikke kus ook voor Ria

• 01 November 2011 - 12:11

Eva:

Hey Coby,
    nou, snel een motor kopen meid, dan kunnen we gaan toeren ! ik heb al veels te lang niet gereden dus hoog tijd om weer op de motor te stappen.

onwijs veel plezier in mn geliefde India. Wat een mooie reis ga je maken !! ik wou dat ik mee kon.

Laat India maar gewoon op je afkomen, het is zo'n boeiend land. en geniet er van het lekkere eten, yammie !!!

Liefs,
    eva

• 01 November 2011 - 12:48

Ella En Ernst:

Weer een prachtige reis. We wensen je veel plezier en avontuur.
    Gefeliciteerd met je mortorrijbewijs.
    In 1 keer geslaagd, dat is mooi.
    En motorrijden in India lijkt me fantastisch op zo'n oude Triumph, of hoe die daar ook mogen heten.
    Ik heb zelf een aantal tochten in Europa gemaakt op een antieke Matchless, allemaal Engels. Motorblokken voor dit soort machines worden nog in India gemaakt voor zover ik weet. En vooral mooi is het geluid, wat die dingen maken.
    De inrichting is wel Engels, dus de voetrem en versnelling zitten precies andersom.
    Nu nog een motor.

Coby, we gaan je volgen.

• 01 November 2011 - 15:38

Caroline :

Lieve Coby, ook wij zijn een beetje bekomen van alle hectiek maar daarover later wel meer. Wat fijn te horen allereerst dat het fantastisch met je gaat en dat je alweer op het punt staat een super-reis te gaan maken. Ik wens je heel erg veel plezier, achterop door calcutta op een motor is al een avontuur denk ik op zich....., geniet van wederom een mooie ervaring en hopelijk zien we elkaar snel na je reis?? Dikke knuffel van onze jonas en natuurlijk van ons....XXX

• 01 November 2011 - 17:42

Marjanne:

Hoi zus, ik wens je veel plezier in het mooie India. Goede vlucht en we mailen als ik nieuws heb.

Je zus Marjanne

• 01 November 2011 - 18:16

May:

Heej Coby
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je motorrijbewijs. Volgend jaar maart is de eerste rit met de WOW (women on wheels) of wil je eerst even wat oefenen voordat je met deze stoere motormeiden op stap gaat.
    Verder klinkt het allemaal heel aantrekkelijk die reis van jou, alleen wel een ouwe meuk die meegaat. Als het maar gezellig is en aan jou zal 't niet liggen.
    Fijne reis en kom heelhuids weer terug.
    Groetjes May

• 01 November 2011 - 20:22

JeanJacques:

Jippie! Eindelijk weer eens uitzien naar mooie reisverhalen!
    Sikkim/Darjeeling is al weer 18 jaar geleden dat ik daar was, dus het zal wel veranderd zijn. Orissa was 4 jaar geleden heerlijk; dus daar zul jij ook wel weer genieten.
    Veel plezier, en tot mails.

• 01 November 2011 - 22:17

Ester:

Hoi Coby.Een hele goeie reis,ben benieuwd naar je verhalen,dat blijft boeien.Het was toch geen 55+reis haha.
    Geniet ervan .Liefs Ester

• 02 November 2011 - 09:32

Matthijs:

Hey Coby,

Een hele fijne reis! Ik ben benieuwd naar je reisverhalen.

Groeten,

Matthijs

• 02 November 2011 - 21:04

Diana:

Hoi Coby,

Ik heb me opnieuw aangemeld; nu moet het goed gaan. En ik sta op je antwoord apparaat... Was precies een dag te laat.
    Gefeliciteerd met halen van je motorrijbewijs. Voortaan houd je weer geld over. Jammer dat het niet zo lukt met de huizen. Met Jolanda was ik naar de hypotheekadviseur; zij kan waarschijnlijk in haar huis blijven wonen. Dat is een zorg minder. Nu heeft de volgende scheiding zich weer aangediend. Anita & Richard gaan uit elkaar. Ik was er wel een beetje verdrietig van maar zij staan verder van mij af.
    Verder ben ik druk met de voorbereidingen van mijn feest ter ere van mijn 50ste verjaardag.
    Tot een volgende keer. Goede reis!

• 02 November 2011 - 21:25

Gerda Van De Bor:

Ha die Coby! Al 50 jaar.., ik heb even iets gemist geloof ik!? Je ziet er ook nog zo goed uit, dat zal het zijn..!
    Heerlijk om je reisverslagen weer te gaan lezen. Heel veel plezier en geniet!
    Lieve groet van Gerda. ( en de rest van de familie)

• 02 November 2011 - 21:34

Piet:

Ajax - Dyn. Zagreb: 4 - 0

• 12 November 2011 - 14:49

Regina:

hai coby
    ten eerste gefeliciteerd met je woning
    he he eindelijk af van antiekraak
    en een mooi huisje voor jou en je gezinnetje waar je altijd kan blijven zitten.het is zoals ik lees een hele reis wat je daar ga maken wens je heel veel plezier daar,
    dikke kus regina