Veel gezien van het internet tentje. - Reisverslag uit New Delhi, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Veel gezien van het internet tentje. - Reisverslag uit New Delhi, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Veel gezien van het internet tentje.

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

04 November 2011 | India, New Delhi

Wat een rare titel, maar daar heb ik een verklaring voor lieve allemaal.
Veel gezien van Kolkata, nee, alleen het kantoor van de agent, de supermarkt waar ik veel water koop en de looproute rondom het hotel en vooral naar het internettentje.

Waarom?
Nog geen 24 uur in India krijg ik van Ria te horen dat er een brief is van de woningbouwvereniging.
Jawel, ik krijg een huis aangeboden en wel per 4 november.
Het toeval wil dat Ria en ik in dit huis zijn wezen kijken toen ze nog met de renovatie bezig waren; een mooie grote woonkamer met vloerverwarming, een open keuken.
Geen open trap in de woonkamer wat ze veel doen in mijn wijk na de renovatie.
Dan 3 slaapkamers, een kleintje, maar ideaal voor mijn buro en om mijn expositielijsten op te slaan.
Een douche met een tweede wc.
Een zolder, met een vlisotrap, maar ruimte genoeg om mijn herinneringen (waar ik moeite mee heb deze weg te doen), kan opslaan.
Wat geweldig hoor ik jullie denken.
Dat is het ook!!
Absoluut!!
Maar van de grote tuin is nu een klein tuintje gemaakt, meer een binnenplaats, waar geen zon komt, in ieder geval heel weinig.
Ik heb ook een tuin voor en zoals Ria, kids en ik al bespoken hadden, ik kan ook bij Ria in de zon zitten.
We gaan veel naar het strand met de dogs.
En hoeveel zit je buiten in Nederland?
Ik heb liever een groter huis, waar ik in kan leven.
Vanmiddag gaan Ria, mijn pa en Maaike kijken met Thea, van de woningbouw.
Ik was 5de bij dit huis.
Het grappige aan dit huis is, dat toen Ria en ik enkele weken geleden gingen kijken, wij uit het raam keken en we een verflucht roken.
Ja hoor, de eerste dag onze prachtige winterjassen aan en van linker tot rechterschouder op borsthoogte een verfstreep!!
Gelukkig hebben we met hulp van de schilders en terpetine alles eruit gekregen, maar als grapje zei ik nog tegen de schilder, wil je wel de vensterbank opnieuw schilderen, want ik heb op dit huis gereageerd.
Haha, Ria zal vanmiddag eens goed kijken.
Ik heb nog een kleine kans van 1% op een huis met een tuin in de zon.
Mocht dat niet doorgaan neem ik dit huis.
Geen onzekerheid meer van: wanneer moet ik uit mijn anti-kraak woning?
Mijn dozen weer eens uitpakken , sommige zitten al bijna 4 jaar dicht.
Mijn eigen inrichting, ik heb de afgelopen weken wat nieuwe spulletjes gekocht( een nieuwe tafel, wat voor aan de muur enz), want ik wil zo graag een eigen plek, ik ben er echt aan toe!!
Ook de kids zijn veel bij mij, meer ruimte, heerlijk.
Een huis uit 1916, bijna 100 jaar oud, maar gerenoveerd, alles is kaal, de muren, de vloer.
Dus Ria gaat alles schilderen, er moet laminaat komen.
En lieve neef Piet, wil jij mij ajb weer helpen met mijn tv ophangen, dit pas als ik terug ben in Nl, maar graag voor de kerst.Hihi.
Nou dit was mijn nieuws uit India.
Morgennacht komt de groep, vandaag zal ik eens de toerist gaan uithangen.

Groetjes en liefs Coby.xx

• 04 November 2011 - 06:49

Eva:

Incredible india !

• 04 November 2011 - 07:07

Yvonne Klappe:

Helemaal super. Gefeliciteerd joh, Ennuh, ik heb ook een boor hoor. :)

• 04 November 2011 - 07:11

Nel:

ha coby
    wat geweldig voor je als je weer een eigen huis hebt
    ik hoor het wel wanneer ik kan komen helpen met sjouwen
    X nel

• 04 November 2011 - 07:32

Ria:

Goedemorgen lieverd,voor jou goedemiddag.
    Wat een leuk verhaal Co,spannend allemaal.
    Ik ben benieuwd vanmiddag,fijn dat Pa en Maaike met me meegaan.
    Pen en papier,en rolmaat liggen al klaar.
    Zo nu eerst naar steef,en naar je zus,een drukke dag.
    Vanavond breng ik Frank naar Kai,haal ik hem zondag weer op.
    Wil terug zijn voor de voice,vindt dat zo leuk.
    Ben Ik het hele weekend in jou huis,heerlijk.
    En fijn voor de hondjes,lekker op de bank met ze ,hihi.
    Jij vandaag een toerist,geniet er van Co.Voor jou een nieuw gebied,ook weer eens fijn toch?
    Nou goem,ik kijk weer uit naar jou nieuwe verslag.
    All my love,htaietxxxxxxxxx

• 04 November 2011 - 08:21

Ernst En Ella:

Hoi CO, fijn als je straks terug bent een plek waar je nu echt eens een aantal jaren kunt blijven wonen.
    Maar voor nu: geniet van het land en de reis en succes met je groep.
    liefs Ernst en ella

• 04 November 2011 - 08:36

Jolanda:

Leuk dat huisje, kan Ria ook weer eens haar hobby gaan uitoefenen.
    Tot morgen en ook de groetjes en fijne vakantie van mijn moeder.

• 04 November 2011 - 08:40

Piet:

Wow Co,
    Amper je kikkerhielen uit dit landje gelicht of je blijkt al onmisbaar. Superfijn dat je zo'n achterban hebt die, zelfs bij jouw afwezigheid, zo'n enorme beslissing kan nemen. Ook fijn dat je er ff over kunt smsén, internetten, pingen, appen en whatever.

Veel sterkte daar met nagelbijten of het goed komt, suc6 voor je homeclan
    en wie weet wat je volgende bericht gaat worden?

ps1: geniet ook van alles daar hoor!
    ps2: zijn nu weekendjeweg :)

W&P

• 04 November 2011 - 09:25

Matthijs:

Hey Coby,

Je verwacht niet als je in India zit je aan de andere kant van de wereld een huis krijgt, maar je komt nog een keer terug dus dan komt het allemaal goed. Geniet van India zolang je er bent!

Groeten,

Matthijs

• 04 November 2011 - 10:08

Maaike En Pa:

Hoi coby vanmiddag gaan we kijken.
    OOK AL IS HET HELEMAAL NIKS WE NEMEN HET HUIS VOOR JOUW< DAN HEB JE EINDELIJK JE EIGEN PLEKJE. EEN TAFEL EN EEN STOEL IS MEER DAN GENOEG IN JE HUIS. VOORUIT EEN BED IS OOK NOOIT WEG. OKE MEID HET KOMT HELEMAAL GOED.
    GROETEN MAAIKE EN PA EN VEEL LIEFS

• 04 November 2011 - 18:46

Marlous:

Hoi Coby,

Hier vele groetjes vanuit dat kleine dorpje. Zoals je zag in de mail goede berichten en voor jou dus ook.
    Ik ga morgen je broer weer plagen, 12 uur zijn bed uit, hihihi.
    Tot over een maandje,
    Marlous

• 06 November 2011 - 12:30

Van Robin En Jeroen.:

Lieve, lieve Coby.

Wat leuk dat ik je net gehoord heb.
    Doet mama heel goed, dat weet ik zeker. Wat heeft ze het toch moeilijk zonder je, maar ook lekker om mama even voor ons te hebben, hi,hi,hi. We missen je allemaal wel hoor, hier gaat ons leventje gewoon door, terwijl jij in een land zit met 32 graden. Stiekem hoop ik ook nog op wat zon, maar dat zal er niet veel inzitten. Jeroen zaterdag verloren met voetballen, 4-1 is het geworden. Kon ik gister met mama even rommelen aan haar mobieltje. Alle contact personen er even opnieuw ingezet. Gelukkig allemaal gelukt! Vandaag heerlijk zondag, net brownies met Jeroen gebakken. Die gaan we dadelijk lekker proeven! En verder gaan we lekker niks doen! Mag ook wel een keer. (hi,hi) En hoe is het daar verder? Hoorde net dat er veel verkeer was en zelfs kippen?! Is jou groep er ook al? Je moet trouwens niet te bruin worden...Anders mag je 26 januari niet mee naar Zeeland muts. Je moet ook veel leuke foto's maken, van die knappe mannen daar, hihi.

Nou Cootje, nog heel veel fun, en ik zie je over ongeveer 3 weken.

Kus van ons! xx

• 06 November 2011 - 19:00

Evelyn:

He coby,
    Hectisch begin zo van je reis, maar gelukkig heb je een goed thuisfront die het een en ander voor je kunnen regelen in de vorm van een huis.
    Je groep is ondertussen gearriveerd en hoop dat de eerste dagen goed gaan. Maar ze hebben de beste reisbegeleiding dus dat moet wel gaan lukken. Nou geniet er zelf ook nog van en goede reis zovast.

Veel liefs Evelyn

Ester:

Hoi Coby.Krijg je toch nog een eigen plek onder de zon?? Iets minder in je tuin begrijp ik.Lekker genieten aan het idee

• 07 November 2011 - 15:13

Angela:

Hey Coby!

Wat fijn voor je dat je waarschijnlijk een huis hebt! Gefeliciteerd alvast!
    Nu eerst maar lekker genieten daar in India hè.

Groetjes, Angela (je collega)

• 08 November 2011 - 19:15

Jacqueline:

Hoi Coby,

Klinkt allemaal goed; fijn dat je weer een eigen stek hebt straks, even lekker (laten) klussen en dan heerlijk genieten van je huis. Ik wens je natuurlijk ook nog heel veel plezier in India, goeie reis!
    Liefs Jacqueline