Ik ben in Darjeeling - Reisverslag uit Darjeeling, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Ik ben in Darjeeling - Reisverslag uit Darjeeling, India van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Ik ben in Darjeeling

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2011 | India, Darjeeling

Ik ben in Darjeeling, net aan gekomen na een nachttrein en een paar rijden met de jeeps.

De groep was op tijd in Kolkata, bijna alle vluchten komen midden in de nacht aan.
En kort nachtje, maar de meeste waren al weer bijtijds op om de stad te zien.
Ik moest nog het een en ander regelen en prive weet ik tot op dit moment nog niets van mijn huis.
Er was een extra verrassing, ik heb zo ie zo het huis op nummer 5 met dat peipkleine uintje, maar gister, maandag dus zou ik horen of ik nummer 17 krijg, net zo'n groot huis, maar met met een grote tuin.
Maansdag is intussen dinsdag en ik kan het ieder moment horen,als de persoon voor mij nee zegt is het voor mij, duimen dus!!!!
wWe zijn een dag eerder ui Kolkata wegegaan, kwam beter uit met wekelijkse markten bezoeken starks in Orissa.
De eerste nachttrein, o ,wat is toch druk op station, ik werd gebracht door een mannetje van de agent, pff die was zo druk, zoveel stres, ik kreeg het er warm van.
Mijn groep was ook verdeeld over 3 wageons, heel fijn, 1 ticket alleen in 1 wagon, die hadden ze voor mij bedacht.
Ik heb kunnen ruilen en maar goed ook, want de eerste dronken Indiers zaten daar.
Ik was een paar keer wakkker, dus echt uitgerust kom je niet aan.
Er stonden 4 jeeps klaar, met chauffeurs die er heel anders uitzien.
In dit gebied wonen Nealezen,Indiers,Tibetanen,afstammelingen van Mongolen,Hindie.
enz.
EEn prachtige rit en snel zagen we de besneeuwde bergtoppen in de verte, op weg naar de Himalaya.
Aan de andere kant in Tibet ben ik vaak geweest, deze kant is nu voor mij.
We klommen hoger en hoger, gebedsvlaggen langs de kant van de weg.
Ik werd een beetje emotioneel, sinds het ongeluk met mijn prive groep ben ik niet meer in Tibetaans gebied geweest.
Het bergdorp Darjeeling slingerd zich omhoog en omlaag,smalle straten waar amper een auto kan rijden.
Bij aankomst in os Tibetaans hotel met prachtige muurschikderingen moest ik nog veel regele.
Alleen een deelneemster en ik hebben een visum voor Sikkim, maar ook de permit voor de route naar het Tsompo meer op 15 november (net open na de aardbeving van vorige maand) vereist 3 pasfoto's.
Ook dit hotek moet 2 pasfoto's.
Dus niemand vrij, maar formulieren invullen, pasfoto's maken, doe er maar gelijk 8 zei ik, nog niet wetende dat we er meer nodig oeten hebben.
Alle hotels willen een foto bij het inchecken.
Om 17 uur is het hier al donker, om 16.30 uur was ik klaar.
Ff snel een rondje lopen, maar snel hoog en omlaag lopen, terwijl we vandaag 2000 meter zijn gestegen zit er niet in.
Ik heb een balzaal als kamer, niet normaal, een groot 2 persoonsbed, een hele Tibetaanse zithoek, een joekel van tv (waar ik toch nooit naar kijk)
En schuinzicht op de Himalaya.
Nou jullie weten weer wat nieuws.
Mail weer gezellig terug en duim allemaal, een huis met een tuin is heerlijk genieten.

Liefs Coby.

  • 08 November 2011 - 13:09

    Piet:

    Hey wijffie, je bent er echt retedruk mee, wow.

    Sterkte in en met al het geregel en gearrangeer.

    Mss wel een erg domme tip van me :),
    maar vergeet je niet om tijd vrij te maken om foto's te maken [lol]

    doei meis,
    tot........

    W&P

  • 08 November 2011 - 14:02

    Ria:

    He Lieverd.
    Oh wat een spannig,welk huis wordt het nou? Wel een luxe geval,hihi.
    Je heb ieder geval een groot huis,nu de tuin nog.
    Ze zien er allebei mooi uit Co,de bouwvakkers zijn nu een muurtje aan het metselen in de voortuin,beter dan zo,n beuken hegje.
    Bij pa thee gaan drinken,maaike was naar haar moeder,we hebben lekker zitten kletsen,ja,ook over jou,hihi.
    Vanavond kom jou zus bij ons eten,gezellig.
    Met de hondjes gaat het goed,dus geen zorgen.
    Weer een leuk verhaal Co,wat een andere wereld.
    En ja,maak maar weer veel foto,s.
    Hou van jou,htadhetxxxxxxxxxxxxx

  • 08 November 2011 - 15:05

    Marjanne:

    Hoi Zus

    Ik lees weer dat je het druk heb. En een balzaal van een kamer is toch lekker kan je vast wennen want je kamer in je huis is ook groot(ben mee geweest om te kijken). Hopelijk krijg je de grote tuin en die grenst aan ons ouderlijk huis. Hier is het nog steeds hetzelfde (dan weet je wel wat ik bedoel) vandaag Erasmus geweest voor onderzoeken en niet alles is goed. gesprek gehad met arts. Ik ga straks bij Ria eten. Veel plezier verder.
    xxxjes je zus Marjanne

  • 08 November 2011 - 16:04

    Maaike En Pa:

    HOERA< HOERA HET IS FEEST BIJ ONS IN HUIS EN JIJ WEET WEL WAAROM NATUURLIJK. VEEL GELUK DAAR , IK GA MORGEN NAAR LEIDEN. OOK VER WEG TOCH. IK GA IK WEL ALLEEN EN JE PA BLIJFT THUIS. VEEL LIEFS COBY EN SLAAP LEKKER.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 08 November 2011 - 18:01

    Eva:

    Dronken indiers... Ja, die moet je niet alleen je coupe hebben. Al had het gezellig kunnen worden.
    Gebedsvlaggen ... Wat vind ik dat toch altijd mooi ....
    En al die pasfoto's .... Wist je dat niet ? Had ik je wel kunnen vertellen natuurlijk !
    Geniet nog
    Eva

  • 08 November 2011 - 18:17

    Matthijs:

    Druk, druk, druk dus.... Probeer tussen alle hectiek door ook nog te genieten!

  • 08 November 2011 - 18:47

    Ria,Frank,Robin,,Jer:

    HOERA,HOERA,JOEPIE,YES,BIJ ONS IN HUIS OOK FEEST. En Lieverd JIj weet wel waarom,hihi.
    IK morgen naar POORT 6.
    All My Love,htadhetxxxxxx

  • 08 November 2011 - 19:05

    Jean Jacques:

    Hee laoban,
    dank voor dit verslag; klinkt weer als vanouds! We zullen een extra kaarsje opsteken voor je tuin-huisje, maar zoals je zelf al zei: hoe vaak kun je er in NL echt in zitten?
    Geniet ondertussen van Sikkim, en neem maar een extra changetje op mijn gezondheid!
    Papandreou weg, nu Berlusconi nog: Jan-Jaap for president!

  • 08 November 2011 - 21:10

    Ester:

    Ga voor je duimen

  • 08 November 2011 - 21:30

    Wim & Yvonne:

    Wij duimen zeker en gunnen jou het mooiste

  • 09 November 2011 - 12:24

    Marjanne:

    Hoi Zus

    Nou hier is het ook wel feest hoor en je weet wel waarom. Hoera. Veel foto,s maken he.
    heb je een sms gestuurd hopelijk heb je die ontvangen.

    xxxjes je zus marjanne

    Ps donderdag ga ik weer bij Ria eten.
    dan eet ik tenmiste nog wat want ik kreeg gisteren te horen dat ik 6 kg ben afgevallen.

  • 09 November 2011 - 20:42

    May:

    Heej Coby
    Wat spannend allemaal, je reis en je huis. Het klinkt weer heel avontuurlijk en ik krijg zin in ook een reis ver weg. Maar zolang Truus aan de studie is zit dat er niet in. Wij zijn iedere 1ste woensdag vd maand in café de Mets om mee te doen met de pubquiz. Hele moeilijke vragen over vanalles en nog wat. Verder hebben we zaterdag as een feest van het homo-lesbokoor (van Anja) en zondag ons etentje van de motorclub. Wie weet zit je daar volgend jaar ook bij????
    Geniet van je avonturen en succes met je toekomstige huis
    Veel groetjes uit Nijmegen van May en Truus

  • 09 November 2011 - 21:30

    Nel:

    ha co
    ik ben benieuwd welk huis het gaat worden voor je, spannend! en je hebt mij al helemaal enthousiast gemaakt voor darjeeling, staat hoog op mijn lijstje. Ik vertrek met wies 12 febr. naar vietnam. Heerlijk al dat reizen. X nel

  • 09 November 2011 - 21:53

    Wilma:

    He Co,
    En wat kunnen wij eraan doen dat 'die persoon' NEE gaat zeggen zodat jij lekker je tuinset in die grote tuin kunt gaan zetten. Ik hoop het zo voor je..... Tjee wat een drukte zo, en als je nu bij al die vlaggen toch wat schietgebedjes gedaan hebt, dan komt het vast wel goed !
    X

  • 10 November 2011 - 22:11

    Pa V Opstal:

    hallo lieve dochter van mij hier dan een woordje van mij.
    hoe gaat het met je,is het weer een mooie reis en hoe is weer daar.
    het is hier knap fris maar ja daar is het nu de tijd voor.maaike is in leiden voor 2 dagen bbij wout en jenny.
    coby gefeliciteerd met de woning die je zo graag wilde hebben leuk hoor.
    coby dit was het weer voor de eerst
    keer.ria komt ook iedere dag bij ons
    met de krant.groetjes en liefs van je
    vader.X XXXXXXXX

  • 11 November 2011 - 13:43

    Ernst En Ella:

    Wat lezen we nieuwe woning?
    Moeten echt in 2012 een keertje komen buurten of op de vakantiebeurs. Maar goed we wachten eerst weer op een nieuwe update van deze reis.

    Ernst en Ella ( E&E)

  • 11 November 2011 - 14:46

    Evelyn:

    He co, zo te horen verloopt alles vlotjes (wel zo prettig). In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe woning. Ben benieuwd, maar we spreken wel een keer af als je terug bent.
    Ben ook zeer benieuwd naar de foto"s van je reis. Tis soms toch wel vreemd om hier in ons kikkerlandje te zijn en jij en Jolanda daar.
    Maar goed, ga maandag aan mijn nieuwe baan beginnen bij pleegzorg. Dus daar kan ik al mijn energie in steken. Geniet er nog van en doe Jolanda de groeten.
    Liefs Evelyn

  • 11 November 2011 - 21:26

    Marion:

    Hoi Coby,
    Mijn Zuid Amerika reis is voorbij en jouw reis net begonnen! Inmiddels ben je denk ik al in Sikkim? Wanneer het niet al in de reis is inbegrepen moet je echt een jeep huren en de de bergen ingaan wanneer je de mogelijkheid hebt: prachtig!! Zo te lezen in de reacties heb je het huis met de grote tuin?!?!? Proficiat! Geniet van Sikkim met de gebedsvlaggen, de kloosters, de Himalaya.
    Lieve groetjes ook aan Jolanda.

  • 11 November 2011 - 21:33

    Marion:

    Hoi Coby,
    Helemaal vergeten: ook de groetjes aan Truus en Marinus! Fijn dat er in ieder geval 3 mensen in de groep zitten die jij al kent en weten dat je een fantastische reisbegeleidster bent!
    Marion

  • 12 November 2011 - 12:34

    Marjan:

    gefeliciteerd meid, super, eindelijk heb jij een huis en wat voor een, groot verblijf met een knus hollands tuintje erbij. Leuk voor je Co!!! Nu kun volop genieten, wat een rust zal het je geven om te weten waar je komt te wonen. Tis heerlijk om je verhalen te lezen en je geniet van al dat moois.....wij genieten van de sint in het land met al zn pieten, gradusje is vandaag ook jarig dus dubbel feest dat snap je wel...tot later dikke pietenknuffel van ons allemaal to you...

  • 13 November 2011 - 15:13

    Oom Cor:

    Dag Coby.Piet heeft je spullen O.K. gemaakt.Kom als je weer thuis bent eens langs,dan kunnen we alles regelen?Je tante en ik zijn blij dat je het naar je zin hebt.Zondag a.s. wordt ze 83 jaar.Groetjes van ons 2,oom cor

  • 14 November 2011 - 18:06

    Karen:

    Hey :<0
    Wow echt tof weer die reisverslagen. En ook zo superspannend over je huis. Ben echt benieuwd welk het nu geworden is... Ik wacht echt af tot er weer een mailtje komt dat je weer eens online bent kunnen gaan en ons wat hebt kunnen doorsturen. Geniet ginds maar van je avontuur, het landschap, de mensen, en de reisgenoten (echt ongelooflijk dat je quasi de jongste bent).
    Groeten (nu vanuit New York - ben er dan uiteindelijk toch geraakt),
    K.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Darjeeling

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 121179

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: