Morgen weer op pad, een lange dag. - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu Morgen weer op pad, een lange dag. - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van cobyvanopstal - WaarBenJij.nu

Morgen weer op pad, een lange dag.

Door: cobyvanopstal.waarbenjij.nu

Blijf op de hoogte en volg

26 November 2010 | Myanmar, Bagan

Wat reageren jullie toch leuk, ik geniet ervan.
Vandaag was weer prachtig, eerst 2 mensen uitgezwaaid naar Mt Popa, een excursie, ik hoefde niet mee en kon nog een dagje genieten met mijn paardekarretje.
Toch waar een paar zieken, de 4de week gaat in, zo'n vakantiereis hakt er wel in.
De zon was nog warmer dan gister, maar vandaag veel pagoda's en grotten met prachtige fresco's op ons eigen programma.Grotten zijn lekker koel.
De paardenmenner ZoMi weet de weg en ik heb mij heerlijk laten rond rijden, in mijn longi van het karretje springen, slippers uit en op blote voeten weer alles verkennen.
Op een gegeven moment zegt Milou; he Coby zijn dat niet jouw slippers?
En jawel, ze waren van het paardekarretje gevallen.
Fresco's uit de 13de eeuw of later.
Echt prachtig.
Sommige mogen niet gefotografeerd worden.
Mijn medereizigers hadden geen zin om verder tegaan, nou ik wel.
Ik heb een prachtig oud houten klooster bezocht, was de enige toerist.
Op een gegeven moment komt Min Min, een Birmees, of ik wat bijzonders wilde zien.
Nou ja natuurlijk.
Een sleutel wordt gepakt, een oud kastje gaat open en een doek gaat open; prachtige oude boeken, niet zoals wij ze kennen,maar op bladeren, een ander soort boek op lakwerk, totaal 3.
Eentje uit de 13de eeuw, de 17de en de 18de eeuw.
Min Min spaart geld uit heel de wereld, ik beloof hem terug te komen met foto's en wat Nederlandse euro's.
Ik krijg nog een oud bankbiljet met de vader van Sonja erop.
ZoMi neemt mij mij naar een complex waar in 1889 een Duitser Dietriech kunst uit tempels heeft gehaald.
De muurschilderingen zijn op katoen gemaakt, om de boeddhabeelden heen.
Wat hij mee heeft kunnen nemen staat in het museum in Hamburg.
Maar wat indrukwekkend, kunst op katoen, wat er nog van over is.
Een betere zonsondergang dan gister en de dag was weer compleet.
Ik ga zo naar mijn kamer, bekijk dan altijd ff mijn foto's.
Morgen een lange reisdag, zo'n 10 tot 11 uur.
Daarna gelukkig weer een rustdag.
Wivine, de naam zegt mij niets.
Grada, vilt is veel in Nepal en Mongolie, wie weet kan ik de volgende keer wat voor je betekenen.
Pa en Maaike, wat lief dat jullie weer bij Ria in het toekomstige paradijs huisje zijn geweest.
Eva, groepsveranderingen, je kent het wel.
Geniet van je 2 weken in het weeshuis.
Robin en Frank, wat super dat jullie zo helpen, ben benieuwd hoor. naar jullie kamers.
Piet en Wilma, ga hier ook eens heen, echt overweldigend.
En jij Ria, lieverd, je werkt hard, ik ben trots op je.
Nog 1 week dan ben ik thuis en heb je mij wat meer prime.
Volgende keer regelen we alles wat beter, kunnen we op skype en chatten.
Hou van je, HTADMET.
Ik heb geen idee of ik morgen kan mailen, blijf reageren.
Liefs Coby XxXx

  • 26 November 2010 - 18:44

    Jean Jacques:

    Hmmm, pijn in mijn rug... Vandaag naar de fysio. Joshua goed rapport! Gisteren met moeder naar theater: "Het Volk"= geweldig! Net op de top2000 gestemd. Nu titel-track van Mash op de radio... Hmmm, had ik misschien ook moeten kiezen...
    Stemmen ze in Birma ook op een top2000? Mt Popa...?Hmmm, daar heb ik zelfs nog een keer op overnacht (noodgedwongen...): mooi uitzicht!

  • 26 November 2010 - 19:42

    Pa En Maaike:

    Hoi Coby, wat een verslag zeg, wat heb je een hoop byzonders gezien.Wat fijn allemaal, dat je dat allemaal mag bewonderen. Wij zijn nieuwschierig naar je fotó's misschien zit er een bij die ik na kan schilderen. Op het ogenblik heb ik helemaal geen inspiratie.Wie weet als ik je foto's ziet. We zijn nog steeds aan het RUIMEN.
    Veel liefsXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 26 November 2010 - 20:01

    Matthijs :

    Hey Coby

    Leuk je verhalen te lezen. Ik krijg spontaan weer zin om met mijn backpack op pad te gaan!

    Groeten,

    Matthijs

  • 26 November 2010 - 21:31

    Nan:

    Lieve Coby,nog heel veel plezier .HIer wordt het winter, het heeft vandaag gevroren.
    Geniet nog maar lekker van de warmte.dag hoor, lieve groeten van Nan.

  • 26 November 2010 - 21:35

    Gerry:

    Hoi Coby,
    Wat maak je toch weer veel mee zeg!!
    Als je jouw verhalen leest krijg je de vakantiekriebels al, m.u.v. de lijken uiteraard, om dit koude kikkerland te verlaten. Het zal wel even wennen zijn als je weer terug bent en zoals ik heb gelezen kan je direct gaan klussen, ha, ha. Jij hebt het goed uitgekiend............Geniet er nog even van! Liefs, Gerry

  • 27 November 2010 - 18:23

    Je Vader:

    lieve coby elke nieuwbrief lees ik met aandacht wat zie weer veel op deze reis.nou geniet er maar van .ben ook nog bij ria wezen kijken ze krijg een mooi huis.coby nog veel plezier en goede reis.
    paXXXXXXXX

  • 27 November 2010 - 20:16

    Laminaat Girl:

    He Lieverd.
    Joepie het laminaat ligt erin boven,alleen de plintjes nog.
    Morgen(zondag) ga ik de woonkamer witten,helemaal. Zodat Pascal aankomende week,het laminaat beneden kan leggen. Het begint er op te lijken Co.
    Morgen is het koopzondag,gaan we ff naar de praxis,kijken naar laminaat voor beneden.
    De hondjes maken het goed lieverd,vanavond lekker thuis,hondjes dus op de bank. Lola heeft der eerste sneeuwvlokken meegemaakt,was niet echt veel,maar toch.
    Pa kwam ook nog kijken,vindt het een mooi huisje.
    Ze deelde hier in de lingewijk emmers zout uit,en sneeuwscheppen.
    ik was te laat voor de scheppen. pa heeft ook een emmertje strooizout. Het was druk,en dringen Co,er stondt zelfs politie bij,voor een emmertje zout,hihi.
    Jij vandaag een lange rit achter de boeg,en morgen een rustdag.
    Wat goed dat je alleen verder ging,en gaaf zo,n oud houten klooster,Heb je daar wel foto,s van gemaakt?
    Fijn om je verhalen te lezen lief.
    Heel veel liefs van mij Co.
    Hou van je ,denk aan jou,htadmetxx

  • 30 November 2010 - 15:30

    Jolanda:

    Lees met veel belangstelling en interesse jouw verslagen en krijg steeds meer de overtuiging dat ik Birma ook een keer moet gaan zien.
    Geniet nog van je laatste week, hier is het koud en volop sneeuw, de eerste marathon wedstrijd op ijs is ook al gereden.
    Hoor graag meer van je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Bagan

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Hallo lieve allemaal,

De Birmeese ambassade in Brussel geeft mondjes maat visa af, het is niet Aap.
Om een visum te krijgen moet het nu ineens met een grijs witte achtergrond, geen pasfoto's meer, maar op een CDrom in een bepaalde grote aan Gb.
Het is een spelletje.

Ik kreeg gister mijn paspoort met,jawel mijn visum erin.

Dan gaat het ineens snel, pakken, nog ff de stad in,mijn pa en Maaike gedag zoenen,morgen zo'n 13 uur in de eerste vlucht en bijna 3 uur in de tweede vlucht.
Maar dan ben ik er ook en het is gemiddeld 30 graden.
Maar ook nog een beetje regen hoor!!

Totaal hebben 4 mensen uit mijn groep nog geen visum.
Een mooi voorbeeld hoe de ambassade te werk gaat,waarom de ene wel en de ander niet??

Ik heb nu wel heel veel zin om te vertrekken.
Ria (al 2 jaar hoor Martin, haar dochter zit bij je vrouw in de klas)blijft achter met kids en de honden.

Ik ga daar waar mogelijk jullie op de hoogte houden van alles wat er gaat gebeuren.

De laatste keer heb ik ook meer gezien in Myanmar dan een doorsnee toerist omdat ik toen met een journalist optrok.

Ik blijf het zeggen; houden jullie mij ook op de hoogte van jullie avonturen of de voetbaluitslagen, de politiek, wat gebeurd er in Gorinchem ed.

Vele groetjes en kus van mij,
Coby.xx

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2012

Tijd voor een verhaal

10 Januari 2012

Ik ben natuurlijk allang weer thuis!

30 November 2011

De laatste loodjes

25 November 2011

Veel gebeurd

15 November 2011

Wat een prachtig gebied: Sikkim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 121173

Voorgaande reizen:

07 November 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

08 Oktober 2015 - 08 November 2015

Bijna thuis

22 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

17 uur in de trein

05 November 2013 - 04 December 2013

Nog 2 nachten slapen in NL

04 Oktober 2012 - 04 November 2012

Myanmar

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Oh wat is dit toch een geweldig land

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Coby gaat definitief op pad naar Myanmar

Landen bezocht: